Küzdelmes nap volt. Persze, ez nem érte meglepetésként a versenyzõket, hiszen hosszú-hosszú dûnesorokon át vezetett az útjuk a Hohhotig, a Silk Way-rali szombati napján. Ez volt az utolsó mért szakasz, annak viszont velõs.
Szalay Balázs és Bunkoczi László dolgát ráadásul technikai hiba is nehezítette – természetesen megint a hûtéssel volt gond, ami a végeláthatatlan homokdombok között meglehetõsen nagy fejtörést okoz – fõleg, ha nincs lehetõség kimenni a pályáról az aszfaltútra, hanem vagy így, vagy úgy végig kell csinálnia a homokos pályát.
„Harcos nap volt, minden villamosmérnöki tudományomat be kellett vetnem, hogy életet csiholjak a hûtõventillátorba, amelynek egymás után adták meg magukat az elemei, de többször is sikerült visszahozni az életbe – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs, aki bevallotta, az elsõ ellenõrzõ pontnál megpróbálták elhagyni a pályát, de lehetetlen volt, úgyhogy folytatták az erõltetett menetet a pályán. – Megint gyönyörû tájakon autóztunk, és állati jó kis szakasz volt, nagyon feküdt nekem, csak az autónak nem. De hát van ilyen…”
A páros hat és fél óra alatt teljesítette a szakaszt, amely során rengetegszer meg kellett állnia, ám a lényeg, hogy befejezte a versenyt. Mert igazából ez volt a befejezés, ugyanis a záró napon már csak összekötõ szakasz vár a mezõnyre Pekingig. Az elõzetes végeredmény szerint (hivatalos a szombati büntetések után várható) Szalayék a 48. helyen végeztek a majd’ tizenegyezer kilométeres viadalon.
„Az elsõ ellenõrzõ pontnál megállt a hûtés, de mivel nem lehetett elhagyni a pályát, elõre menekültünk. Szétégtek a vezetékek, rövidre zártuk õket, és próbáltuk életben tartani az egyetlen mûködõ ventillátort. A Mokka kifáradt a verseny végére, kilõtte magából a hûtõvizet, de a lényeg, hogy végigvitt minket a távon” – tette hozzá Bunkoczi.
SILK WAY-RALI
14. szakasz, Vuhaj–Hohhot (össztáv: 754.28 km, ebbõl szelektív szakasz: 261 km). Autósok: 1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német) 3:44:01, 2. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 2:42 p h., 3. Hunt, Schulz (brit, német, Mini All4) 3:21 p h., …52. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 2:45:59 ó h. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Dmitrij Szvisztunov (orosz, Kamaz) 3:59:26, 2. Szotnyikov, Ahmegyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 3:32 p h., 3. Van den Brink, Willemsen, Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 5:02 p h.
A végeredmény (nem hivatalos). Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 36:15:18, 2. Al-Radzsi 25:51 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 49:46 p h., …48. Szalay 229:39:34 ó h. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev 39:23:18, 2. Szotnyikov 15:28 p h., 3. Van Den Brink 33:26 p h.
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait. Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]