LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Hosszabb alvás, szerelés – ez a szünnap a Dakaron

A Dakar-szünnapot megítélni nehéz ügy. Persze, jókor jön. Persze, várják a versenyzõk, hiszen hét napnyi száguldás után és ugyanennyi elõtt, szükség van egy kis szusszanásra. Csak hát utána egy kicsit még nehezebb újra lendületet venni.

Legalábbis a legtöbben így gondolják.
Technikai szempontból viszont nagyon nagy szükség volt erre a vasárnapi szünnapra, méghozzá azért, mert nemcsak a versenyzõk, a jármûvek is „elfáradtak” a gyötretésben, s muszáj volt õket egy kicsit helyrepofozni.
Úgyhogy amíg a versenyzõk Szalay Balázs és Bunkoczi László megpróbáltak egy kicsit pihenni, addig a szervizesek serényen dolgoztak (igaz, annyi engedményt azért õk is tettek, hogy nem hatkor, csak nyolckor ébredtek), hogy újjáépítsék az Opel Antarát, amely bizony megszenvedte az elmúlt napokat.
Fõleg a szombatit – ami az idei Dakar eddigi legnehezebb napja volt.
Szalay Balázs bement a városba, hogy szétnézzen egy kicsit („A Dakar során a sivatagon és a hegyeken kívül nem sokat látunk, nem érintkezünk a helyi emberekkel, ezért szerettem volna megnézni, hogy miként élnek errefelé” – mondta a 11. sivatagi show-ján induló magyar versenyzõ), Bunkoczi László közben vásárolt egy vadonatúj, dakaros bõrdzsekit (Mire jó a Dakar-shop) és elkezdett dolgozni a hétfõi itinerrel.

A fiúk meg dolgoztak. Darázsi Zsoltnak egy kicsit hosszabb pihenõt engedélyezett a csapat, ugyanis a versenykamion pilótája nagyon nagy tettet hajtott végre éjszaka: itteni idõ szerint hajnali fél háromkor célba hozta a kamiont. Ami pedig nem volt könnyû, úgy éjfél tájban ugyanis a sportbírók azt tanácsolták, az utolsó húsz kilométernek, amely során hatalmas homokhegyek állták a mezõny útját, senki se vágjon neki éjszaka. Inkább várjanak hajnalig és világosban. Nos, Darázsi nem fogadta meg a tanácsot.

„Egy ideig együtt botorkáltunk a többiekkel, de azután magunkra maradtunk és saját nyomot követve mentünk a cél felé. Nem volt könnyû, mert az alkatrészektõl olyan nehéz a MAN, hogy nemigen akart felmenni a magaslatokra. A végén meg már azért is izgulni kellett – bár hatszázötven litert tankoltunk, hogy ki ne fogyjon az üzemanyag. Végül azt a megoldást választottuk, hogy a két tankból egybe folyattuk át a gázolajat, hogy ne lehessen gond. Nem volt, de azért maga a szakasz eléggé fárasztó volt” – mondta Darázsi.

A Sebestyén Sándor, Bognár József kettõs is célba ért, úgyhogy mindhárom magyar egység folytatja a száguldást a Dakar-rali második nagy menetében.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06