LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Hosszabb alvás, szerelés – ez a szünnap a Dakaron

A Dakar-szünnapot megítélni nehéz ügy. Persze, jókor jön. Persze, várják a versenyzõk, hiszen hét napnyi száguldás után és ugyanennyi elõtt, szükség van egy kis szusszanásra. Csak hát utána egy kicsit még nehezebb újra lendületet venni.

Legalábbis a legtöbben így gondolják.
Technikai szempontból viszont nagyon nagy szükség volt erre a vasárnapi szünnapra, méghozzá azért, mert nemcsak a versenyzõk, a jármûvek is “elfáradtak” a gyötretésben, s muszáj volt õket egy kicsit helyrepofozni.
Úgyhogy amíg a versenyzõk Szalay Balázs és Bunkoczi László megpróbáltak egy kicsit pihenni, addig a szervizesek serényen dolgoztak (igaz, annyi engedményt azért õk is tettek, hogy nem hatkor, csak nyolckor ébredtek), hogy újjáépítsék az Opel Antarát, amely bizony megszenvedte az elmúlt napokat.
Fõleg a szombatit – ami az idei Dakar eddigi legnehezebb napja volt.
Szalay Balázs bement a városba, hogy szétnézzen egy kicsit (“A Dakar során a sivatagon és a hegyeken kívül nem sokat látunk, nem érintkezünk a helyi emberekkel, ezért szerettem volna megnézni, hogy miként élnek errefelé” – mondta a 11. sivatagi show-ján induló magyar versenyzõ), Bunkoczi László közben vásárolt egy vadonatúj, dakaros bõrdzsekit (Mire jó a Dakar-shop) és elkezdett dolgozni a hétfõi itinerrel.

A fiúk meg dolgoztak. Darázsi Zsoltnak egy kicsit hosszabb pihenõt engedélyezett a csapat, ugyanis a versenykamion pilótája nagyon nagy tettet hajtott végre éjszaka: itteni idõ szerint hajnali fél háromkor célba hozta a kamiont. Ami pedig nem volt könnyû, úgy éjfél tájban ugyanis a sportbírók azt tanácsolták, az utolsó húsz kilométernek, amely során hatalmas homokhegyek állták a mezõny útját, senki se vágjon neki éjszaka. Inkább várjanak hajnalig és világosban. Nos, Darázsi nem fogadta meg a tanácsot.

“Egy ideig együtt botorkáltunk a többiekkel, de azután magunkra maradtunk és saját nyomot követve mentünk a cél felé. Nem volt könnyû, mert az alkatrészektõl olyan nehéz a MAN, hogy nemigen akart felmenni a magaslatokra. A végén meg már azért is izgulni kellett – bár hatszázötven litert tankoltunk, hogy ki ne fogyjon az üzemanyag. Végül azt a megoldást választottuk, hogy a két tankból egybe folyattuk át a gázolajat, hogy ne lehessen gond. Nem volt, de azért maga a szakasz eléggé fárasztó volt” – mondta Darázsi.

A Sebestyén Sándor, Bognár József kettõs is célba ért, úgyhogy mindhárom magyar egység folytatja a száguldást a Dakar-rali második nagy menetében.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay: Jót tesz a terepralinak, hogy világbajnoki rangot kapott
A Motorsport Világtanács döntése értelmében világbajnoki státuszt kap az FIA tereprali sorozata, amelyet 2022-ben írnak ki először az A.S.O.-val karöltve – a francia cég az elkövetkező öt évben a sorozat exkluzív promótere lesz.  A döntés ennek a nagyon népszerű és látványos szakágnak a fejlődését szolgálja, főleg, hogy a Dakar Rally is bevonódik a sorozatba, hiszen […]
Olvasd tovább
2021-06-22
A sivatag visszavár! Itt a 2022-es Dakar útvonala!
Nem volt elég a homokból és a dűnékből? Nos, a szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar rali résztvevőinek ne lehessen ilyen panaszuk.
Olvasd tovább
2021-05-12
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12