LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Hullámvasút, mecset, gépátvétel
A navigátorok a száguldást választották, a pilóta a nyugalmat. 

Furcsa, ugyanakkor érthetõ is. A Szalay Balázs, Fabian Lurquin kettõs a tereprali világkupa-sorozat második futamára, az Abu Dhabi Desert Challenge-re készül, túl van az adminisztratív ellenõrzésen, és az Opel Mokka átesett a kötelezõ gépátvételen is. Közben pedig a versenyzõknek arra is jutott idejük, hogy szétnézzenek egy kicsit Abu-Dzabiban. 

A két navigátor (mert persze a gerincmûtéte utáni rehabilitációját töltõ Bunkoczi László is elkísérte a csapatot) a Ferrari World felé vette az irányt, a különleges, felnõtteknek (is) szóló vidámparkba, ahol kipróbálták a 220 km/órás sebességgel száguldó hullámvasutat, és persze a Formula–1-es szimulátort is. 




A pilóta eközben a Sejk Zájed mecsetbe ment – no nem imára, hanem egyszerûen csak azért, hogy megcsodálja a világ nyolcadik legnagyobb mecsetének monumentalitását, s hogy átjárja a béke érzése, amit a hely (a hatalmas, fehér mecset) magából áraszt. Szükség is volt a nyugalomra, izgalmakból ugyanis az elkövetkezõ egy hétben úgysem lesz hiány – a sivatagi száguldás sohasem unalmas.  

Persze, szombaton még ráhangolódnak a viadalra: az abu-dzabi Formula–1-es pályán tartják meg a két kilométeres szuperspeciálist, amely után az elsõ tíz helyezett rajtpozíciót választhat, a mögöttük jövõk pedig a célba érkezés sorrendjében indulnak. 

Megjegyzendõ: az adminisztratív és a technikai ellenõrzés is a Yas Marina Circuiten, vagyis az ultramodern F1-es pályán zajlott – ilyen elõkelõ elbánásban sem gyakran van részük a sivatagban edzõdött versenyzõknek, hogy épített boxokban készíthetik fel a viadalra az autókat és motorokat. 

„Nagyon érdekes látni ezt az elképesztõ infrastruktúrával felépített pályát, remélem, egyszer a Hungaroringen is lehetõség lesz ilyen nagyszabású fejlesztésekre, mert ez itt lenyûgözõ. Jó érzés, hogy ott száguldhatunk majd, ahol Button meg Alonso és Vettel rója a köröket. Ha nem is velük, de nekünk is lesz kivel versenyezni: nyolc Mini és öt Toyota nevezett a viadalra, de azért így is remélem, hogy beférünk a top tízbe” – nyilatkozta Szalay. 

Ami az új navigátort, Fabian Lurquint illeti (a belga mitfahrer egyébként csak a csapatban új, a terepraliban nem – hét Dakaron állt rajthoz és az abu-dzabi viadalon is négyszer indult már…), õ azzal töltötte a csütörtököt és a pénteket, hogy barátkozott az autóval. Beállították az ülését, a biztonsági öveket – és meglepõdött, hogy az Opel Mokkában nincs légkondi, mert az elõzõ autóiban volt… 




Bunkoczi persze adott neki néhány jó tanácsot Szalayval kapcsolatban, például azt, hogy reggel egy órával a rajt elõtt ébressze fel, aztán tíz perccel késõbb megint, és ha nem látja sehol, akkor tíz perc múlva megint menjen oda a sátrához. Persze, azért szakmai dolgokról is beszélgettek. 

„Elmondtam neki, hogy mikor kell visszafogni Balázst, és azokat az apró trükköket, amelyekre vele kapcsolatban figyelni kell verseny közben, például, bizonyos idõközönként figyelmeztetni kell, hogy igyon elegendõ folyadékot” – mondta Bunkoczi. 

„Tudom, hogy Balázs az Africa Race-en elszenvedett balesete óta elõször ül versenyautóban, úgyhogy az elsõ kilométereken biztosan nem lesz olyan magabiztos, amilyen szokott lenni, ami teljesen természetes. Ám amint belerázódunk, azt a taktikát fogom követni, amit kér tõlem és amit elõre megbeszélünk. Ha úgy akarja, visszafogom, ha azt mondja, menjünk, ahogy a csövön kifér, akkor hajtani fogom. Bár azt szem elõtt kell tartani, hogy az autó ezután a verseny után Egyiptomba hajózik, úgyhogy egy darabban kell maradnia” – nyilatkozta Fabian Lurquin. 


Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12
Szalay: „Nem tudjuk folytatni…”
Rettenetesen nehéz – igaz, abszolút logikus – döntést hozott az Opel Dakar Team párosa: nem folytatja a 2021-es Dakar ralit. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős pénteken kétkerékhajtással nem vágott neki az emberpróbáló dűnéknek (nem tudott volna átmenni rajtuk), ezzel tulajdonképpen ki is szállt az érdemi küzdelemből, hiszen ez kizárást von maga után. Az egyetlen […]
Olvasd tovább
2021-01-09
Leestek egy dűnéről, de jött a mentőcsapat!
Egyszer fent, egyszer lent – néha egy napon belül mind a kettő. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a Dakar rali csütörtöki szakaszának elején fent volt (az első ellenőrző ponton a 17. helyen haladt át), és utána is jó ideig remek tempót diktált. Utóbb azonban, körülbelül 30 kilométerrel a cél előtt utolérte Tom Coronelt, akinek […]
Olvasd tovább
2021-01-07