LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Interjú a CER sportigazgatójával

David Castera, mi volt az utazás célja, és milyen hírekkel tért vissza Közép-Európából?

Fontos volt, hogy a helyszínen találkozzunk a magyar és román partnerekkel és megbizonyosodjunk arról, hogy mindent megtesznek a versenyzõk fogadásáért a nagy napon. Átnéztünk mindent, a sportot érintõ kérdésektõl kezdve (a szakaszok felosztását, a kilométerek számát, az itinereket, stb.) a logisztikáig (a szerviz-parkokat, sajtószobákat, stb.). Örömmel mondhatom, hogy mindent rendben találtunk és a tervezett útvonal egyszerûen lenyûgözõ.

Mit várhatnak a készülõ versenyzõk ettõl az új eseménytõl?

A csodálatos magyar fõvárost elhagyva két hosszú és egymástól nagyon különbözõ szakasszal találkozhatnak a versenyzõk. A magyarországi részen szinte minden nap lesznek nagyon gyors szakaszok, az egyik napon pedig homokra is számíthatnak az indulók. A terep igen kemény és sziklás, pont olyan, mint amilyeneket Marokkóban láthattunk, de kevésbé rideg. A sík részek is tartogatnak meglepetéseket, hiszen minden versenybe beiktatunk vízátfolyásos elemeket, megnövelve így az elakadás lehetõségét. Romániában megváltozik a terep. A kiválasztott útszakasz hegyes-völgyes területen halad át. A rali a legmagasabb pontján az 1200 méter magasságot is eléri. A vadregényes hegyi utak pedig nagyon kellemesek, a profi pilóták simán végigmennek ezeken a szakaszokon.

Ön szerint melyik típusú pilóta fogja könnyen venni az akadályokat?

A kiválasztott útvonal mindenkinek tartogat élvezetes szakaszokat. Természetesen a kalandra vállalkozóknak megfelelõ fizikai kondícióval kell rendelkezniük, hiszen a program eléggé zsúfolt. A gyorsasági szakaszok bár rövidek komoly koncentrációt igényelnek. A több mint hét napos versenyen gondosan be kell osztani a tartalékokat, különben kellemetlen meglepetések érhetik a versenyzõket.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar_desert
Dakar: újítások pro és kontra
Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.   Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, […]
Olvasd tovább
2019-06-14
Szalay Balázs - Nagy futam
Szalay: Nagy futam, nagy élmény!
Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő […]
Olvasd tovább
2019-05-01
Szalay Balázs átadta a kormányt
A mi kis falunk Gyurijának Dakar-kalandja
Szalay Balázs nem túl gyakran adja ki a kezéből a volánt – még az utcán sem, nemhogy a versenypályán, most azonban kivételt tett. A mi kis falunk című sorozat susogós tréningruhát viselő futballtrénere, Gyuri – vagyis Lengyel Tamás – kedvéért.   Miután az RTL Klub elképesztően népszerű sorozatának múlt szombati epizódjában Gyuri épp a Dakart […]
Olvasd tovább
2019-04-27