LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Jöhet a második menet!

Szalay Balázsnak felemás emlékei vannak a jövõ hét végén esedékes BF Goodrich-kupáról. Tavalyelõtt megnyerte az idény egyik legrangosabb hazai viadalát, tavaly viszont nem lett kész az Opel Fronterája, az erre az alkalomra bérelt versenygépe azonban már az elsõ napon cserbenhagyta – kiszakadt a futómûve.
Ha igaz a mondás, és a hullámvölgyet mindig hullámhegy követi, akkor most újabb sikeres viadalnak kell következnie, és a csapat mindent meg is tett azért, hogy ez így legyen.
Az Opel Fronterával az utóbbi idõben szinte csak ékszíjgondok voltak (mindig elszakadt), de mostanra ezeket is sikerült megoldani. Az ékszíjtárcsákat alumíniumra cserélte a csapat, ezek egyrészt könnyebbek, másrészt nem terhelik annyira magát az ékszíjat, amelybõl mostantól nem keresztharántosat, hanem hosszharántosat használnak. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az újabb fajta nehezebben szakad el, mint az elõzõ.
„Természetesen az elsõ helyet célozzuk meg, bár tudjuk, hogy nem lesz könnyû dolgunk – mondta Szalay Balázs, az idénynyitón megszerzett ezüstjének köszönhetõen jelenleg második a bajnoki pontversenyben. – Szombaton a ralikról már ismert kerepestarcsai homokbányában fogjuk tesztelni az autót, és megpróbáljuk kicsit „leültetni” – lejjebb vinni a súlypontját -, mivel itthon nincsenek olyan óriási buckák, mint amilyenek a dûnék a Dakaron. Az efféle sprintversenyekhez természetesen lelkileg is másként kell hozzáállni, mint a sivatagi show-hoz. Itt minden apró hiba megbosszulja magát, hiszen a mezõny rendkívül sûrû, nincs idõ ledolgozni az esetlegesen összegyûjtött hátrányt.”
Érdekesség, hogy január óta most versenyez együtt elõször a Dakaron induló négy páros – Szalay Balázsék, Palik Lászlóék, Kis Sándorék és Liszi Lászlóék -, ez is jelzi a viadal rangját.
A háromnapos viadal mezõnye május 6-án 13 órakor rajtol a Budapesti Felvonulási téren, másnap reggel nyolckor ugyaninnen van a rajt. A mezõny Keszthelyen pihen meg, ahonnan 8-án reggel indul vissza Budapestre. A verseny során hét szelektív szakaszt teljesítenek a párosok, amelyek közül a leghosszabb 90 kilométeres. Az össztáv: 750 kilométer.
A viadal útvonala a szabályoknak megfelelõen titkos, de szombaton és vasárnap is megfordul a mezõny a Veszprém melletti Jutaspusztán, és mivel a szervizparkot is itt alakítják ki, a nézõk számára folyamatosan lesz látnivaló.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06