LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Jól vizsgázott az új GBaba Proto

Lukács Andris második helyre hozta be a sárga csodát, amely szépen csúszkált az iszonyatos idõjárási viszonyok által meggyötört terepen. Ha a tegnapi napot nem kedvelték a versenyzõk, akkor a mait egyenesen utálták. Egész nap zuhogott a hó, így még nagyobb sárban kellett evickélni, mint tegnap. Tegnap öten, ma négyen forfaitoltak, és hárman feladták a versenyt, így összesen hatan fejezték be nagyobb probléma nélkül a futamot. Ács Laci és Bagics Robi megérdemelten vehette át a gyõztesnek járó kupát a verseny végén, mivel mindenhol el tudtak menni, ott is, ahol mások feladták a versenyt.

A második szelektíven Csasztvan Balázs megcsúszott a Pajeroval és keresztbe állt a pályán, ezzel feltartotta a mögötte jövõket, akik természetesen megpróbálták kikerülni. Letérve az útról viszont hatalmas gödrökön kellett átrepülniük a versenyautóknak, ennek következtében Kis Sanyi nekiment egy fának és szétverte a kocsi elejét, majd félórás késéssel tudta csak folytatni a versenyt, de az utolsó szelektívet nem tudta befejezni, hanem bejött a célba. Gombi viszont nem úszta meg ennyivel, elõször váltógondok miatt állt ki a szevizparkba, de többszöri indulás után végül az eltört fõtengely miatt adták fel a versenyt. Csasztvan Balázs autójában késõbb szintén eltört a kormány, és mivel õ is forfaitolt tegnap, ezért a mai napot már nem tudta befejezni. Liszi Laci az egész versenyen lassabban tudott csak haladni a sárgumival, de az utolsó elõtti szelektíven elromlott a terepváltója, ezért a forfaitot választotta. Murczin Zsolti szintén az utolsó szakaszon kényszerült kiállni, mert eltört a kormányösszekötõ, és nem tudtak kijönni a gyorsaságiról. Kristóf Marci viszont kiegyensúlyozott teljesítménnyel behozta a Bowlert a célba, egyszer volt egy komolyabb elakadása, de annak is mások itták meg a levét, mivel nem tudták kikerülni. Az egyik ilyen peches Benyó Miklós volt, aki súlyos perceket töltött emiatt ásással, aztán a végén õ is forfaitolt, mert elment a hátsó hajtása és be kellett húzni a célba. A Kéry-Szegei páros szépen haladt a pályán, egyre elõrébb jöttek az összetettben, ahogyan sorra estek ki elõlük a többiek. Szabó Zolinak „szinte csak” annyi volt a problémája az egész verseny alatt, hogy kezdetben nem volt rükverz az autón, de a verseny végére összesen 1 fokozat maradt a váltón, így õ is forfaitolt. Sarrang Balázs nagyon örült a verseny végén, mert fel tudott menni egy olyan emelkedõn, amelyet mindenki kikerült. Annak ellenére, hogy semmi baj nem volt az autóval és jól is haladtak, az utolsó helyen végeztek.

A Challenge Kupa résztvevõinek szerencsére ma csak egy szelektívet kellett teljesíteni, egy olyan szakaszt, amelyen tegnap nem mentek. A versenyt Ács Misi nyerte meg, Sólyom Olivér lett a második és Gábor Attila a harmadik.

A versenynem hivatalos végeredménye:
1. Ács-Bagics 3:13:47
2. Lukács-Ferke 3:17:00
3. Kristóf-Simon 3:31:46
4. Kéry-Szegedi 3:57:50
5. Kis-Czeglédi 4:10:19
6. Benyó-Lichner 5:18:57
7. Szabó-Hujber 5:22:17
8. Liszi-Bunkoczi 8:04:40
9. Gál-Oroszlán 8:51:42
10. Sarrang-Stark 8:59:52

Nyilatkozatok:

Ács Laci:
„Nagyon rossz verseny volt az idõ miatt, ez nem tereprali, amit mi teljesítettünk! Amikor minden csupa hó, jég, sár és még esik is, akkor az nem nekem való. Ennek ellenére jól jöttek ki a dolgok és nyomtuk is neki, fõleg az utolsó szakaszokon. Akkor már tudtuk, hogy egészen közel vagyunk a Lukácsékkal egymáshoz, és komolyat autóztunk a végén, hogy mi nyerjünk.”

Lukács Andris:
„Nagyon jó verseny volt, mert egy Protoban az élet szép! Most még csak kóstolgatjuk az autót, a teljesítményének csupán az 5%-át használom ki, mert nagyon féltettem. Mindenféle versenyautóban ültem már, de olyanban, ahol ennyire közel van a hátsó kerék, és ilyen messze az elsõ, olyanban még nem! Egészen másképp kell vezetni, de lassan megszokom és akkor nagyon jó lesz! Ez az autó egy csoda!”

Kristóf Marci:
„Nem volt olyan rossz verseny. Az egyetlen kellemetlen ilyenkor az, hogy mindig ugyanazon a pályán megyünk, és elõbb-utóbb annyira kijárjuk a nyomot, hogy én végig a bakháton húztam a kocsim alját. A motor a végére teljesen tönkrement, be tudtunk jönni vele, de a következõ versenyre ki kell cserélni.”

A versenyrõl készült fotók és a szelektívek eredményei megtekinthetõk a honlapon! A következõ verseny, az I. Duna-Autó Rt. Kupa három hét múlva kerül megrendezésre, a verseny központja Kocs és környéke lesz. Egy igazi kocsi-versenynek nézünk elébe!

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06