A verseny még el sem kezdõdött, amikor a kalandok már igen. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõsnek ugyanis elsõ próbaként ki kellett jutnia Magyarországról csütörtök délután, ami talán nehezebb feladat volt, mint ami a hétvégi olasz világkupa-futamon vár az Opel Dakar Team kettõsére.
„A csapat szerencsére kora reggel elindult a versenyautóval, így a fiúk megúszták a baleseteket, gond nélkül megérkeztek Pordenonéba. A mi helyzetünk valamivel nehezebb volt. A balesetek híreit hallva az M1-esen indultunk el Olaszország felé, de arról is letereltek minket. Végül azonban mégiscsak szerencsénk volt, mert mi még a teljes útzár elõtt átjutottunk Ausztriába és bár a hat óra helyett tizenkettõt jöttünk, megérkeztünk a verseny helyszínére” – mondta Szalay Balázs, aki azóta már az idénynyitó világkupa-viadal elsõ szakaszán is túl van.
A rendezõk erre a napra csak egy alig nyolc kilométeres bemelegítõ szakaszt írtak elõ a mezõny számára, amelyet Szalay és Bunkoczi a legjobb magyar autós egységként a 11. helyen teljesített. Itt amúgy elsõsorban nem is az eredmény volt fontos (az ilyen rövid szakaszokon többet lehet veszíteni, mint nyerni), hanem hogy egy kicsit visszarázódjanak a versenyzésbe, hogy egy kicsit újra összemelegedjenek az Opel Mokkával. Hozzátesszük, olyan nagy meleg azért nem volt – bár kora délután még mutatóba kisütött egy kicsit a nap, mire elkezdõdött a száguldás, a szurkolók a pálya szélén már a nagyszekrényt is magukra vették volna, csak hogy ne fázzanak. De becsületükre legyen mondva, nem tágítottak. S megérte várniuk…
„Volt egy-két vizesárok és akadtak szûk, beláthatatlan részek a pályán, de szerencsére nem volt gondunk. Bemelegítésnek éppen jó volt” – mondta Szalay.
„Rendben volt – erõsítette meg Bunkoczi. – Az autó egyben van, mi élveztük a szakaszt, másfél másodperccel vagyunk lemaradva a kétszeres Dakar-gyõztes Jean-Louis Schlessertõl, ami szerintem elég jó. Amúgy is azt szoktam mondani, ha jól érezzük magunkat az autóban, az eredménnyel sem lehet gond, és most jól éreztük magunkat.”
A világkupa-verseny szombaton 3 hosszabb szakasszal folytatódik (összességében körülbelül 180 versenykilométer vár a versenyzõkre), amelyeken azért már kialakulhatnak nagyobb különbségek.
ITALIAN BAJA, A VK 1. FUTAMA, PORDENONE
Abszolút sorrend az 1. szakasz után: 1. Krzysztof Holowczyc, Andreas Schulz (lengyel, német, Mini All4) 6:27.4, …11. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 28.4 másodperc hátrány, …18. Korda, Fábián (magyar, Toyota Hilux) 49.8 mp h., …19. Lónyai, Garamvölgyi (magyar, BMW X5) 50.5 mp h., …30. Varga, Szegedi (magyar, Nissan Pickup) 1:23.6 p h.
Motorosok: 1. Alessandro Ruoso (olasz, Yamaha) 6:06.5, …8. Somfai Mátyás (magyar, KTM) 1:18.9 p h.