LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Kalandos kezdés

Izgalmasan alakult a 29. Dakar rally nyitó szakasza a Szalay Balázs – Bunkoczi László kettõs számára, bár az efféle izgalmakat valószínûleg inkább kihagyták volna a versenyzõk, ha tehetik.

Az ünnepélyes rajtceremónia még rendben lezajlott: a vadonatúj ezüst-sárga Opel Antara 10 óra 3 perckor annak rendje és módja szerint legurult a lisszaboni rajtdobogóról. Még egy kisebb magyar szurkolótábor is összeverbuválódott a pódium körül.

Igen ám, csakhogy a rendezõk nem a szokásos laza bemelegítõ szakaszok egyikét jelölték ki erre a napra, hanem egy nagyon is nehéz, 117 kilométeres szelektívet, amely mély, homokos talaja miatt bizony bõven okozott bosszúságot a versenyzõknek.

Szalayék a rajt után 200 méterrel már érezték, hogy baj lesz, ugyanis a motor már akkor elkezdett melegedni. A páros nem számított ilyen mély, „fogós” homokra, és jóval magasabb guminyomással vágott neki a távnak, mint az ideális lett volna. A pilóta úgy fogalmazott: „Erõlködés volt az egész!”

Hát még, amikor fél távnál egy ugrató után eltört a lengéscsillapító és kiesett a rugó. Ezután még óvatosabban kellett közlekedni, nehogy a lengéscsillapító letört vége kivágja a gumit. Az utolsó öt kilométert a mély homok miatt egyes sebességi fokozatban tette meg a páros, úgyhogy a motorolaj a végére már 200 fokos volt. Ám a MOL olaj ezt is kibírta. A pilóta azonban nem volt kifejezetten nyugodt, még az sem vigasztalta, hogy 56. helyével õ volt a legjobb magyar autós ezen a napon.

A csapat motorversenyzõi közül Jaroslav Katrinak volt a legeredményesebb – 25. helye egyszerûen parádés, fõleg úgy, hogy nem is nagyon sietett. Az üzemanyagja éppen csak kitartott a szakasz végéig, öt kilométerrel a cél után egy út szélén álldogáló bácsi autójából kért egy kis naftát, hogy eljusson a legközelebbi benzinkútig.

Kátai Péter körülbelül háromszor esett el a szakasz során, szerencsére nem sérült meg, mivel mindháromszor elõzés közben, körülbelül 5 km/órás sebességnél dõlt el. Esni nem volt nehéz, felállni viszont annál inkább, mert a mély homokból alig lehetett kicibálni a motort.

A végén mégis õ segített: amikor a csapathoz tartozó romániai Emanuel Gyenes motorjában elszakadt a benzinvezeték és elfolyt az üzemanyag, õ húzta el egy benzinkútig, hogy ne vesztegeljen ott az út közepén.

Dési Jánosnak is izgalmasra sikerült élete elsõ Dakar-napja: egy japán pilóta hátulról beleszáguldott, úgyhogy eltört a kipufogója.

A technikai gondok mindegyike orvosolható, úgyhogy a csapat már a következõ megmérettetésre készül.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06