LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Kísértett a múlt
A régi szép idõk. A régi nehéz idõk. A régi küzdelmes, ásós, szerelõs idõk. Ezeket idézte fel az Amodjar–Amodjar hurokszakasz, amelyet a régi dakarosok – köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs – csak Atar–Atar hurokszakaszként ismernek. A híres-hírhedt Atar–Atarként. Amely ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, ezúttal is adott feladatot bõven a versenyzõknek. 

Az Opel Dakar Team kettõse ékszíjat cserélt, ásott, majd pedig küzdött, küzdött az elemekkel, s végül a 13. pozícióban ért célba, az összetettben pedig visszacsúszott egyet, így a kilencedik helyrõl várja a folytatást az Africa Race-en. 

„Felrémlett a régi Atar–Atar szakaszok emléke, beszéltük is Lacival, rég volt olyan legutóbb, hogy majdnem ránk sötétedett a dûnék között, de nem is nagyon hiányzott. Végül ez nem történt meg, de így is nagyon kemény volt hét órát ülni a Mokkában, fõleg úgy, hogy ástunk és szereltünk is közben. Nagyon megdolgoztunk azért, hogy most itt lehessünk a táborban” – mondta Szalay Balázs. 




Az elsõ, homokos szakaszon nekik nem volt gondjuk, de aztán valamelyik dûnézésnél leesett az ékszíj, úgyhogy félre kellett állniuk. Negyven percbe telt, mire visszarakták az ékszíjat (szerencsére megtalálták a homokvédõben), de ezzel még nem volt vége a megpróbáltatásaiknak, hiszen az ásás csak ezután kövekezett. 

„Az ékszíjcsere után elástuk magunkat a forró, mély homokban, ahonnan csak nagyon nehezen, lépésrõl lépésre tudtunk kiszabadulni. Négyszer kellett berakni a homokfutókat az Opel alá, mire nagy nehezen kiszabadult. Sovány vigaszt jelentett, hogy a fél mezõny ott ásott velünk együtt. Nagyon nagy türelem kellett ahhoz, hogy az ember végig tudja csinálni ezt a napot – rettenetesen elfáradtunk mind a ketten” – mondta Szalay, amihez a navigátor, Bunkoczi László csak annyit tett hozzá: emberes szakasz volt, olyan, mint a régi szép idõkben. 




A kamionos kategóriában versenyzõ Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió is beszállt az „ásószakkörbe”, de õk sajnos úgy elásták a majd’ tíztonnás Scaniát, hogy egy fél homokhegyet el kellett hordaniuk ahhoz, hogy kiszabadítsák. Majdnem három óra ment el vele, ezért a pilóta úgy döntött, nem várja meg, hogy rájuk esteledjen a dûnék között, inkább vállalva az ezért járó többórás  büntetést, lerövidítette a szakaszt, és bement a táborba. 




AFRICA RACE
8. szakasz, Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebbõl szelektív szakasz: 377 km). Autósok: 1. Mathieu Serradori, Didier Haquette (francia, Proto) 6:03:09, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 3:11 p h., 3. Sagirov, Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 9:14 p h., …13. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 1:01:45 ó h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 6:20:51, 2. Tomecek, Lala (cseh, Tatra), 10:19 p h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 13:02 p h., …5. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) lapzártánkkor idõ nélkül. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 6:29:10, 2. Newland (brit, KTM) 28:39 p h., 2. De Jesus Sousa Jr. (portugál, KTM) 29:08 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 30:33:06, 2. Thomasse, Larroque 49:09 p h., 3. Serradori, Haquette 1:02:35 ó h., …9. Szalay, Bunkoczi 3:23:03 ó h. Kamionosok: 1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 31:35:41, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 1:16:01 ó h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:24:36 ó h., …5. Kovács, Czeglédi, Ács – egyelõre a büntetés nélkül. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 35:00:28, 2. Dubois (francia, KTM) 3:53:10 ó h., 3. Nifontova (orosz, Husqvarna) 


Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay sajnálja, de megérti a Silkway rali törlését
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz sportminisztérium és a helyi autósport szövetség javaslatára törölték a versenyüket, amely július 2-án rajtolt volna Moszkvából, és nyolc szakasz megtétele után Kazanyban ért volna célba. Az immár hagyományosnak tekinthető viadal mind az autósok, mind a motorosok világkupa-sorozatának része lett […]
Olvasd tovább
2020-06-02
Tervezd meg a Grandland X új külsejét!
Megújulás előtt áll az Opel Grandland X! Ha a csapat műhelyében hófehéren áll a versenyautó, az mindig két dolgot jelent: az egyik, hogy készülünk valamire, a másik, hogy megújulunk. A nagy sivatagi versenyek után általában jön az ihlet, hogy milyen, a konkurenciától ellesett újításokkal ruházzuk fel a versenygépet. Bár a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős […]
Olvasd tovább
2020-05-29
Elmarad a 2020-as HunGarian Baja
A HunGarian Baja szervezői úgy döntöttek, a kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt az idén nem rendezik meg a magyar világkupa-versenyt, amelyen az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László is jó néhányszor rajthoz állt – volt, hogy a dobogón ünnepelhetett –, s amely az idén már 17. alkalommal […]
Olvasd tovább
2020-05-22