LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Különleges, testreszabott versenyzõülésbe ül Bunkoczi

Új versenyzõülés készül Bunkoczi László számára, mert bár a standard ülések is biztonságosak, a kettõs csigolyatörése és két gerincmûtéte után visszatérõ navigátor számára extrán fontos volt a biztonságérzet, és ezt szolgálja a „személyre szabott” ülés. 

Darren Meadows 28 éve készít versenyzõüléseket Angliában, s körülbelül harmincezer került ki a kezei közül, az egyiket Bunkoczi Lászlónak készítette a múlt héten.
„Darren csak a méretet vette le, az ülést magát nem ott gyártották, de már maga a folyamat is nagyon érdekes volt. Van egy héj, amelyen lyukak vannak, amelyeken õ átnyúl és megnézi, miként ülsz az ülésben, hogy van-e rés a hátad mögött, a derekadnál, satöbbi. Körülbelül nyolcvanszor ültem be és szálltam ki, mire elkészült, s a végére azt is megértettem, mi a különbség egy jó és egy átlagos ülés között” – mondta Bunkoczi.
Az elsõ szembeötlõ különbség a régi és az új ülése között, hogy az új láthatóan keskenyebb. Ugye, egy gyártó átlagosan négyféle ülést készít: és annak a 160 centistõl a kétméteres emberig jónak kell lenni, valamint az ötventõl a száz kilósig is. Ami nyilván irreális elvárás.
A „személyre szabott” üléseknél azonban az övek centire ott jönnek elõ az ülésbõl, ahol tartaniuk kell (nem öt-tíz centivel a váll fölött, hanem pontosan fölötte, nem öt-tíz centivel a derék fölött, hanem pontosan derékmagasságban) – a testarányoknak megfelelõen.
„Az ülést úgy formázzák meg, hogy egy picikét homorítson a tested – nem engedik, hogy belesüppedj. És az öv sem szorít teljesen mozdulatlanná, van egy pici mozgástered, miközben meg teljesen ki vagy párnázva. Speciális, méhsejt-szerkezetû anyagban ülsz, amely elnyeli az apró rezgéseket, mozog helyetted, ezáltal sokkal inkább hagyja, hogy a tested pihenjen. Különlegesség, hogy az ülést nem kiöntik (mert akkor nagyon kemény lenne), hanem a belsõ részét egy puhább anyaggal töltik ki, ami felveszi a tested formáját. Viszont megvan az a hátránya – ha ezt egyáltalán lehet annak tekinteni – hogy ebben az ülésben rajtam kívül nem ülhet senki. Mert ha elveszíti a formáját, akkor fölösleges volt ez a sok munka” – szögezte le Bunkoczi, majd még azt is elárulta, ez az ülés teljesen meglepõ módon nem kerül sokkal többe, mint egy normál ülés, csak a versenyzõk többsége nem tudja, hogy van lehetõség elkészíttetni a saját, testreszabott ülését, vagy a legegyszerûbb, megrendelõs megoldást választotta és választja a mai napig.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06