Limában a teljes Opel-csapat! Az alakulat egyik fele már szilveszterkor megérkezett (úgyhogy duplán is ünnepelt, egyszer a repülõn a magyar új évet, aztán öt órával késõbb itt, az ittenit), a másik, beleértve a pilótát, Szalay Balázst is, csak szerda este (magyar idõ szerint éjszaka) landolt Peru fõvárosában, ahol január 5-én elrajtol a világ leghosszabb és legnehezebb terepralija, a Dakar.
Szalaynak nem voltak különösebb kalandjai – azon kívül, hogy a mindent egybevetve 23 repülõn és reptereken töltött idõ alatt megnézett négy filmet és bármennyire is fáradt volt, nem aludt, hogy rögtön átálljon –, a navigátor, Bunkoczi László viszont érdekes limai kalandokról mesélt.
Például azzal kapcsolatban, hogy miként kapták vissza a komp gyomrából a versenyjármûveket.
„Mondtuk, a taxisnak, hogy vigyen a kikötõbe. De mivel volt nálunk fényképezõgép és kamera is, azt hitte tévések vagyunk, és a helyi zavargásokat szeretnénk látni, úgyhogy bevitt minket egy konkrét harci övezetbe, ugyanis itt hatalmas tüntetések voltak, amelyek sajnos halálos áldozattal is jártak – igaz, ezt csak másnap láttuk a tévében. Szóval miután sikeresen megúsztuk a tûzfészekben tett villámlátogatást, a taxis elvitt minket a kikötõnek egy teljesen másik végébe, úgyhogy nagy nehezen, hosszas útbaigazítások árán jutottunk csak el a jármûvekhez. Azok szerencsére rendben voltak, a hathetes hajókázás csak a bolgárok kocsiját viselte meg kissé, az nem nagyon akart elindulni, de a némi unszolásra – értsd: bebikáztuk – végül mégiscsak összeszedte magát” – mondta Bunkoczi, akinek többek között a csapat versenykamionjának sofõrje, Darázsi Zsolt, valamint kamionban ülõ Vörös Ferenc, Szalai Norbert, illetve Hovanyecz János volt a társa a kalandokban.
Az autók, motorok és kamionok egyébként jelenleg Lima tengerpartján, hosszú tömött sorokban várnak a sorukra – egész pontosan az adminisztratív és technikai ellenõrzésre, amelyen Szalay és Bunkoczi vadonatúj Opel Mokkája itteni idõ szerint úgy este hét tájban (otthon éjfél) esik majd át.