LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Megyünk, ahogy bírunk!

Furcsa, felemás második napja volt az országos bajnokság második, kapuvári futamának: délelõtt verõfényes napsütésben, délután borús, szeles, esõre hajló idõben száguldottak a párosok – a nézõk hatalmas örömére meglehetõsen látványosan.

Ami az élmezõnyt illeti, a cseh, de magyar színekben versenyzõ (és korábban magyar bajnoki címet is szerzõ) Miroslav Zapletal ezen a napon nem talált legyõzõre, az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László pedig az abszolút negyedik helyrõl várja a folytatást, s a második leggyorsabb magyarként.

„Megyünk, ahogy bírunk” – mondta Szalay Balázs, s ez a mondata több mindent takart. Egyrészt azt, hogy nagyon erõs a mezõny, másrészt azt, bár ezt igyekezett titkolni, hogy nem érzi túl jól magát. Még a verseny elõtt megfázott, péntek este láza is volt, úgyhogy a koncentráció nem tartozott az erõsségei közé ezen a napon. A navigátora, Bunkoczi László legalábbis ezt mondta, meg azt, hogy ahhoz képest, pilótája milyen állapotban van, ez az eredmény is parádés.
S hogy mit fûzött hozzá pluszban a naphoz Szalay?
„A bányában zajló szakasz nekem nagyon bejön, a másikon, a rázkódóson azonban egyáltalán nem érzem a ritmust” – mondta az elsõ kör, vagyis három szelektív szakasz után, majd elkezdte vadul kémlelni az eget, hogy jön-e az esõ, mert délutánra erre a környékre erõs szelet és/vagy esõt mondtak.
Nos, a lehûlés meg is érkezett, az esõt azonban megúszta a mezõny.
„Ennyit tudtam ma kihozni magamból és az autóból – sóhajtott az esti célban Szalay, és akkor már tényleg látszott, nincs jó bõrben. – Volt olyan szakasz, amelyen mindent beleadtam, akkor második is voltam Zapletal mögött, de nem volt könnyû, mert közben fújni kellett az orromat, ami nem gyorsította a tempót. A negyedik hely a történtek fényében nem rossz, és lehet abból még jobb is…”

Az Opel Dakar Team többi autója közül a Vörös Ferenc, Boros László kettõs a 18. helyrõl várja a folytatást. A páros tavaly nyáron versenyzett legutóbb, úgyhogy számára a célba érkezés (és ezzel együtt a visszarázódás) mindennél fontosabb.
„Volt egy kis gond a kormányszervóval, úgyhogy van egy kis izomláz a karomban, súlyzózni nem kell mennem a jövõ héten. A pályák közül amúgy a bánya tetszik jobban, ott már egyre lendületesebben közlekedünk” – mondta Vörös, amit navigátora, Boros annyival egészített ki: lendületesen de megfontoltan. Ennyire egyszerû lenne?
Délután kiderült, hogy nem.
A technika ördöge ugyanis sohasem alszik – ezúttal sem tette: eltört a kardán.
„A negyedik szelektív harmincadik kilométerénél egyszer csak leállt az autó. Alábújtam, kiderült, hogy eltört a kardán. Kivettem és attól kezdve felezõben, hatvan kilométer per órás sebességgel haladtunk végig. Nem tudom, mi okozta a hibát, de lassan menni sokkal rosszabb volt, mint gyorsan, sokkal jobban rázott az autó” – mondta Vörös.

Apáthy Zoltánnak és Erõs Gábornak egy defekt okozott nagyobb bosszúságot a kelleténél. A lyukas kerék önmagában nem okozott volna nagy fennakadást, hiszen nem ritka jelenség a terepraliban, az már inkább, hogy sem az emelõ nem mûködött, se a kerékkulcs nem ment rá az anyára. Így azután Apáthyéknak forfaitolniuk kellett (azt a szakaszt nem teljesítették és büntetéssel folytathatják a versenyt). Így sem volt azonban nyugis az életük, hiszen az ötvenperces szervizidõ nekik tízpercesre rövidült, úgyhogy ebédelni, netán pihenni semmi idejük nem maradt, mehettek is vissza a pályára.
A délutáni szekcióban nem javult a viszonyuk a szerencsével, ugyanis a napi utolsó szakaszon még kitört a jobb elsõ kerekük. Mondják, attól szép a tereprali, hogy a versenyzõk sohasem unatkoznak, hogy zajlik az élet. Na de ennyire?!

A Rónai Péter, Galambos Tamás páros számára sajnos már délelõtt véget ért a verseny: a szombati második szakaszon az oldalára borította az Antarát a pilóta. Ártatlan szituáció volt, igazából magának sem tudta megmagyarázni, mi történt pontosan.
„Jobbos, kis tempójú kanyarba érkeztünk meg a mai második szakasz elején, amikor az autó egyszer csak megbillent és az oldalán landolt – nem is értem, hogyan. A nézõk visszaborítottak, és igazából a bal oldali ajtónkat veszítettük csak el, úgyhogy ettõl még tovább tudtunk volna menni, ám a szélvédõ mögötti merevítõ elem meghajlott, így nem tudtuk folytatni a versenyt” – mondta Rónai láthatóan elkenõdve, majd még hozzátette, ez benne van az autósportban…
No igen, ettõl persze még nem kevésbé fájdalmas átélni.

Az országos bajnokság második futama vasárnap 3 szelektív szakasszal ér véget.

Xlavina Rábaköz-kupa, az ob 2. futama
Abszolút sorrend 6 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Marton Maciej (cseh, Hummer) 2:33:49, 2. Porizek, Sykora (cseh, Hummer) 3:48 p h., 3. Korda, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 4:08 p h., 4. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 6:08 p h., …18. Vörös Ferenc, Boros László (Opel Dakar Team, Opel Antara) 53:05 p h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay: Jót tesz a terepralinak, hogy világbajnoki rangot kapott
A Motorsport Világtanács döntése értelmében világbajnoki státuszt kap az FIA tereprali sorozata, amelyet 2022-ben írnak ki először az A.S.O.-val karöltve – a francia cég az elkövetkező öt évben a sorozat exkluzív promótere lesz.  A döntés ennek a nagyon népszerű és látványos szakágnak a fejlődését szolgálja, főleg, hogy a Dakar Rally is bevonódik a sorozatba, hiszen […]
Olvasd tovább
2021-06-22
A sivatag visszavár! Itt a 2022-es Dakar útvonala!
Nem volt elég a homokból és a dűnékből? Nos, a szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar rali résztvevőinek ne lehessen ilyen panaszuk.
Olvasd tovább
2021-05-12
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12