LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Mozgalmas nap

Két 28 km-es és három 31 km-es szelektívet írtak elõ mára. A rövidebbik szakasz megegyezett a tegnapi útvonallal, csak visszafelé küldték rá a mezõnyt. A hosszabbik egy hurok pálya volt, a rajt és a cél helyszínét a Berettyóújfalu melletti lõdomb mellett jelölték ki.

Az éjszakai esõ feláztatta a pályákat, hatalmas tócsák és óriási sárdagonya köszöntötte a versenyzõket a ma reggeli szelektíven. Az idõjárás azonban késõbb sem kímélte a csapatokat, ugyanis egész nap borult, esõs idõ volt, így a nap folyamán a szervizpark is sártengerré változott. Akin nem volt gumicsizma, komoly küzdelemmel állt szemben már pár méter megtételével is.

Reggel a szervezõk engedélyezték a gumicserét saját idõbõl, de Szalayék nem éltek a lehetõséggel. Ez rossz döntés volt, ugyanis a pályán nagyobb dagonya várta õket, mint amire számítottak. Az elsõ szerviz alkalmával azonban orvosolták ezt a problémát és eredményül megtáltosodott az Antara RR párosa. Szalay és Bunkoczi 02:20 percet vert az addig elsõ helyen álló Korda-Tóth kettõsre és ezzel átvették a vezetést az abszolút tabellán.

Sajnos a nap utolsó szelektívjén defektet kapott az Opel Dakar Team kettõse és közel 9 percet vesztegettek el a pályán a kerékcserével. “A defektnek nem örültünk, ráadásul a sáros terepen megszorultak az anyák és nagyon nehezen ment a kerékcsere. Ezzel jó sok idõt veszítettünk, talán az esélyt is a gyõzelemre, de holnap még van nap, talán sikerül behozni valamit a hátrányunkból.” – mondta a nap végén Szalay Balázs.

A csapat Rónai Péter-Galambos Tamás párosa a versenyigazgatóság döntése alapján ma már nem folytathatta a versenyt, mert a maximum idõt kikésték a pályán. Ez megrázta a párost, hiszen forfaitolni akartak, miután beestek egy vizesárokba és ez hátráltatta õket a menetben. “Nagyon rosszul esett nekünk, hogy emiatt kizártak a küzdelembõl. Ennek ellenére õszintén remélem, hogy a versenyigazgatóság következetesen járt el és a jövõben minden versenyzõt egységesen vesznek górcsõ alá hasonló esetekben.” – nyilatkozta csalódottan Rónai Péter. A páros ettõl függetlenül autóba ülhetett ma, elõfutó autóként maradhattak jelen a rendezvényen.

A sorrend ma sokat változott, Szalayék a második helyrõl indultak, majd az élen is álltak, végül a harmadik pozícióban zárták a napot. Jelenleg a Palik-Darázsi kettõs vezet, a második helyen pedig Korda Erik és Tóth György áll. Szalayék 8,5 perces lemaradással várják a vasárnapi rajtot.

Holnap Derecske mellett folytatódik a küzdelem, a szervizparktól kb. 2 km-re lesz a rajt és a cél. Az idõ az ígéretek szerint nem javul, változatlanul hideg lesz, esõ és sár.

 

Nap végi interjúk

Palik László:
A tegnapi elkeseredettség után most már sokkal jobban érezzük magunkat. A jósolt esõ ma megérkezett, ám ez nem jelentett minden esetben elõnyt a számunkra. Nehéz volt megtalálni a körülményekhez leginkább megfelelõ gumit, szinte folyamatosan cserégettük a kerekeket, nagy volt a taktikázás. A mai utolsó szelektívre például sáros terepre való abroncsot választottunk. Aztán ahogy elindultunk az elsõ pár kilométer után belém nyilallt, hogy ezt nagyon elnéztük, hiszen sehol sem volt sár az úton. Aztán a szelektív második fele tényleg egy kisebb mocsár volt; ott próbáltam nyomni neki, ahogy csak tudtam, és végül sikerült átvennünk a vezetést. Nagyon kicsi a különbség köztünk és Korda Erikék között, úgyhogy holnap nem lehet taktikázni. Talán az idõjárás is kedvez nekünk.

Korda Erik:
Elég változatos terepen zajlott ma a verseny, és sajnos nem volt lehetõségünk minden esetben a legmegfelelõbb gumitípus használatára. Ez történt az utolsó szelektíven is, amikor végül elveszítettük a vezetõ helyünket. Így holnap nem kell elsõként rajtolnunk, de ez engem különösebben nem foglalkoztat, szeretek elsõ induló is lenni. Ha holnap távol maradnak a felhõk, és felszáradnak a pályák, úgy komoly esélyünk lehet az újabb gyõzelem megszerzésére. Szalay Balázsék szerencsétlen defektje miatt hátrafele már nem nagyon kell nézegetnünk. Hogy holnap megverjük-e Palik Laciékat? Mindenképpen, ez nem is kérdés. Ha más nem, legfeljebb bottal – mondta viccesen Korda Erik.

Fazekas Károly:
Volt egy kis problémánk a nap elején, belecsúsztunk egy árokba, ahonnan nem sikerült egybõl kijönnünk, és így elég sok idõt veszítettünk. A folytatásban viszont kifogástalan volt az autóm, és nagyon jó idõket sikerült mennünk. Reményeink szerint holnap még egy-két helyet javíthatunk. A mohácsi borulás után, nagyon kellenek a pontok, az egyetlen lehetséges nullázást már kihasználtuk, tehát most fel sem merült, hogy feladjuk a versenyt.

 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar_desert
Dakar: újítások pro és kontra
Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.   Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, […]
Olvasd tovább
2019-06-14
Szalay Balázs - Nagy futam
Szalay: Nagy futam, nagy élmény!
Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő […]
Olvasd tovább
2019-05-01
Szalay Balázs átadta a kormányt
A mi kis falunk Gyurijának Dakar-kalandja
Szalay Balázs nem túl gyakran adja ki a kezéből a volánt – még az utcán sem, nemhogy a versenypályán, most azonban kivételt tett. A mi kis falunk című sorozat susogós tréningruhát viselő futballtrénere, Gyuri – vagyis Lengyel Tamás – kedvéért.   Miután az RTL Klub elképesztően népszerű sorozatának múlt szombati epizódjában Gyuri épp a Dakart […]
Olvasd tovább
2019-04-27