Ahogy közeledik az év fõ versenye, az Africa Eco Race rajtja, úgy forrósodik a hangulat az Opel Dakar Team mûhelyében. Igaz ugyanis a mondás, hogy egy versenyautó soha sincs kész – bármennyi idõ van a rajtig, folyamatosan lehet rajta csinosítgatni.
Az Opel Mokkát az elmúlt másfél-két hónapban atomjaira szedte a csapat, de most már majdnem kész, hiszen a jövõ héten Szalay Balázs és Bunkoczi László bemutatja a nagyközönségnek az autó „új ruháját”, vagyis az új dizájnt, amely éppen csütörtökön készült el teljesen.
„Jó néhány ilyen évvégén vagyunk már túl, úgyhogy már-már rutinból készülünk fel a versenyekre, mindenki tudja a dolgát, nincsenek fölösleges mozdulatok, óramû-pontossággal zajlanak az események” – mesélte a csapat fõszerelõje, Õri Péter, aki büszkén mutatja az újításokat: a belsõ átalakítást, a navigátor, Bunkoczi László által kért változtatásokat – a navigátortáska tartóját és a könyökvédõt –, amelyek mind-mind a versenyzõk kényelmét szolgálják a hosszú napok során.
Aztán a szervizkamionra téved a tekintete, amely meg van pakolva felcímkézett dobozokkal (ezek különbözõ alkatrészeket rejtenek), mintha akár már holnap indulhatna Marokkó irányába. De ez persze nincs így, hiszen még sok-sok apróságnak kell a helyére kerülnie ahhoz, hogy minden tökéletes legyen.
„Egyelõre nem tört ki az õrület a mûhelyben, az az indulás elõtti napokra várható. Elkezdtük átnézni a szervizkamiont, felkészítjük, hogy azzal már ne legyen munka. Mert a leleplezés után a Mokkát még egyszer szétszedjük és összerakjuk, vadonatújra cseréljük a szükséges alkatrészeket, hogy az autó a lehetõ legtökéletesebb állapotban legyen a rajtnál.”
S hogy szerviz-szempontból miben különbözik majd az Africa Race a dél-amerikai Dakaroktól? Egyrészt teljesen eltérõ idõjárásra kell felkészülni, hiszen Észak-Afrikában hidegek a januári éjszakák, nappal viszont nagyon meleg van – Dél-Amerikában pokoli forróság volt éjjel-nappal – s annak is megvannak a maga nehézségei.