LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Pihenés után rohanás

Munka után édes a pihenés, mondják, s miután ez megvolt, jöhetett megint a meló. Igaz, rövidített szakaszon, 631 helyett csak 272 kilométert tettek meg – de senki sem panaszkodott emiatt a nap végén.

A szakasz ugyanis annyira technikás (a motorosok esetében annyira krosszos) volt, hogy mindenki alaposan kifáradt. És ha még további 350-et kellett volna az elõttük rajtoló porában közlekedniük (mert a légmozgás hiánycikk volt ezen a napon) talán még fel is kötötték volna magukat. Stéphane Peterhansel már így is majdnem megtette. „Utolértük a Volkswageneket és igazán idegõrlõ volt húsz km/órás sebességgel menni a porukban. Elengedtük õket, hogy lássunk valamit, aztán meg kaptunk egy defektet, ami elég volt ahhoz, hogy teljesen kiessünk a ritmusból. Egyszerûen nem találom a megfelelõ sebességet a sziklás, ugyanakkor mély homokos terepre, túl gyorsan megyek, úgyhogy az én hibám, hogy ennyi defektet kapunk. Azért jöttünk, hogy megnyerjük a Dakart, de erre egyre kevesebb esélyünk van. Innentõl kezdve azonban mindegy, hogy másodikok, harmadikok, vagy nyolcadikok vagyunk, egykutya. Mert nyerni akartunk” – mondta szomorúan Peterhansel, akinek már több mint 21 perc a hátránya az éllovas Carlos Sainz-cal szemben, aki jelen állás szerint megint csapattársával, Nasszer Al Attiyahhal vívja meg a végsõ gyõzelemért folyó csatát – éppen úgy, ahogyan egy évvel ezelõtt is.
 
Nos, Nasszer vasárnap fuldoklott a portól, de nem tágított az élrõl rajtoló Sainz mögül, úgyhogy megnyerte a szakaszt, s közelebb lopakodott a címvédõhöz, immár 1:22 percre van csak lemaradva tõle.
„Nehéz szakasz volt, gyorsan utolértük Carlost, de lehetetlen volt megelõzni, mert hatalmas por volt. Elhatároztuk, hogy nem kockáztatunk, úgyhogy mögötte maradtunk. Nagyon örülök a szakaszgyõzelemnek, és annak, hogy közelebb kerültünk hozzá az összetettben. Most már tényleg támadnunk kell, és megpróbálni elkerülni a defekteket. Tavaly hatot kaptunk, ami túl sok, az idén ezt nem engedhetjük meg magunknak…”
S hogy mit mondott Carlos Sainz?
Azt hogy nehéz volt a szakasz, de boldog, hogy nem követtek el hibát egy ilyen nehéz napon…
Az autósok krónikájából semmiképpen sem maradhat ki Guerlain Chicherit és a Mini esete, amit ha szigorúak vagyunk, a világ legostobább kiesésének titulálhatunk, ha kevésbé szigorúak, akkor a világ legértelmetlenebb bakijának. Történt ugyanis, hogy a francia szerette volna még kipróbálni a Minit az újjáépítése után (nem bízott benne, hiszen elõjött már néhány gyerekbetegség) és a 25 kilométeres tesztrõl visszafelé jövet megcsípett egy útpadkát és hármat bukfencezett…
Sven Quandt csapatfõnök nem volt boldog… „Csak annyit kértünk tõle, hogy érjen el a Buenos Aires-i célig. Mindegy, melyik pozícióban, mindegy, hogyan, de érjen célba…” – morogta a csapatfõnök, szóval aligha lenne most bárki is Chicherit helyében.
A motorosok mezõnyében Francisco López-Contardo megszerezte a vasárnapi szakaszgyõzelmet:
„Az elején sok volt a por, aztán felgyorsultam, de körülbelül a szakasz felénél leszakadt a kipufogóm, úgyhogy féltem, tönkremegy a motorom. Szerencsére ez volt az idei legrövidebb szakasz és szerencsére kibírta a gépem, úgyhogy összességében jó nap volt” – mondta López-Contardo.

Ami az éllovasokat illeti, Cyril Despres folyamatosan „lopja a távolságot” Marc Comához képest, és bár tízperces büntetése elég soknak tûnt, minden nap egy kicsit farag belõle, s ha így folytatja, a végén akár még izgalmassá is teheti a gyõzelemért folyó csatát. Ja, és õ rettenetesen élvezte a vasárnapi szakaszt, azt mondta, élete legjobb motokrossz-szakasz volt ez, úgyhogy köszöni szépen az élményt. Coma talán kevésbé volt elragadtatva, hiszen õelõtte is poroltak rendesen, de legalább õ vezet az összetettben, ami valamelyest kárpótolhatja.

A kamionosoknál Ales Loprais kezd ráijeszteni a kamazosokra. No azért nem izzad a tenyerük a kormányon, de tény, a cseh Tatra-alakulat zsinórban második szakaszgyõzelmét aratja, amivel már második helyre jött fel az összetettben, megelõzve a címvédõ Vlagyimir Csagint. A cár persze bármikor képes a feltámadásra, de azért most már elkezdheti csipkedni magát. Az összetettben továbbra is márka és honfitársa, Firdausz Kabirov vezet.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06