LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Por és homok

Egy 5 km-es szuperspeciállal indult a Prohun 500, a Gyulán megrendezésre került magyar tereprali OB negyedik futama.

A hivatalos rajtceremónia 16:30-kor vette kezdetét, de fordított rajtsorrendben indították a versenyzõket, így a quadosokat és a motorosokat követte a Challenge, majd a H-csoport, utoljára pedig a T-kategória rajtolt el.

A táv már önmagában is nagyon kicsi volt, ám még sûrûbbé tette az eseményeket, hogy az 5 km-t három körben kellett teljesítenie a mezõnynek. A pályát Kétegyháza település mellett egy homokbányában jelölték ki, így mire a T csoport sorra került, a puha homokban kimélyültek a nyomvonalak. Az utolsó körök a gyorsabb autóknak jutottak, emiatt egyszerre öt autó is a pályán tartózkodott, ami talán nem a legjobb döntését tükrözi a szervezõbizottságnak.

A Szalay Dakar Team két Opel Antara RR autóval állt rajthoz, a Szalay-Bunkoczi páros a harmadik, a Rónai-Galambos duó pedig a 11. helyen végzett. Szalay kétes érzelmekkel zárta a napot: „Nagyon meglepett ez a rajt, mert már öten voltak a pályán, amikor minket indítottak. Azt hittem, ennyi autónál késleltetik a rajtot, hiszen a pálya nagyon rövid volt és a körözés miatt a por megállt a pályán. Minket rárajtoltattak a Lukácsra, akinek a pora miatt már az elsõ kanyarban meg kellett állnunk. A prológot azon a ponton el is veszítettük, de miután Lukács befejezte a körét, utána jó tempót autóztunk. A pálya egyébként nem lett volna rossz, mély homok volt, amit még kedvelek is. Talán egy picit jobban leengedhettük volna a kerekeket, de azért az autó így is jól ment a homokon.”  

Rónainak még nincs tapasztalata homokon, viszont nagyon tetszett neki ez az elem. „Szuper az autó, nagyon jó a futómûve, a fiúk igazán jó irányba állították be. Szokatlan volt visszaülni a nagy Antarába, mert Romániában még a kis Antarával versenyeztünk és vissza kell szokni a lóerõ dömpingbe. Szerintem a pálya nyomvonala ideális és nézõbarát volt, de nagy kár, hogy az autókat nagyon sûrûn engedték a pályára. Nem értem, hogy miért kellett 6-7 autónak egyszerre a pályán tartózkodnia. Emiatt egyetlen tiszta kört sem tudtunk autózni, mert folyton porban kellett mennünk, ami nem volt jó sem a közönségnek, sem nekünk. Ennek ellenére jó kis menetnek éreztem, a nyomvonal nagyon el lett találva.” – nyilatkozta Rónai Péter.

Holnap 07:30-kor indul a nap, délelõtt és délután két-két szelektívet (42 és 96 km) kell teljesítenie a mezõnynek. Ez már a Gyula környéki települések között zajlik majd, Méhkerék, Doboz és Sarkad érintésével. A homoknak búcsút intünk, jönnek a jól megszokott földutak.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06