LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Rajtra kész a csapat!

Az éjszakába nyúlt az össznépi pecsétgyûjtögetés, de végül az Opel Dakar Team összes versenyjármûve átesett az adminisztratív és technikai ellenõrzésen – vagyis rajtra kész a csapat, sõt, a fiúknak maradt egy szusszanásnyi idejük a szombati rajt elõtt.
Mivel Szalay Balázsnak ez már a 12. Dakarja, akár meg is szokhatta volna a papírmunkát, s talán meg is szokta, de attól még meg nem kedvelte. S ezúttal nehezítõ körülmény volt, hogy a csapat három versenyautót (pluszban egy szerb és egy bolgár párost) nevezett a versenyre, vagyis amikor elkezdõdött a pecsétgyûjtési akció, harminc ember mozgott egyszerre asztaltól asztalig. Egészen addig, amíg mindent rendben nem találtak, amíg meg nem volt a biztosítás, a GPS, a biztonsági felszerelések, az orvosi ellenõrzés satöbbi (újítás, hogy egy ideje megkérdezik, ha megsérülnél, beszámolhatnak-e az állapotodról a médiának). A mûveletek nagy része amúgy automatikus, hiszen százszor tájékoztattak már, hogy például a kamionok maximális sebessége Peruban 80 km/óra, míg Argentínában és Chilében 90 km/óra, hogy be kell kötni a biztonsági övet, hogy kötelezõ a lámpa használata, s hogy borsos büntetés jár például a sebességtúllépésért. S nemcsak pénz és idõbüntetés, hanem extrém esetben akár kizárás is.


Gépátvétel közben

Szóval a fiúk újra végighallgatták az intelmeket, beültek a GPS-oktatásra, mert minden évben van valami újítás. Aki még nem hallott ilyet, annak talán a legérdekesebb a Sentinel használata. Ezt a rendszert a biztonság érdekében fejlesztették ki. Van rajta egy kék gomb egy piros és egy zöld. Ha valamiért megállsz a szakaszon (mondjuk kereket cserélni), meg kell nyomnod a zöldet, hogy a rendezõk tudják, nincs bajod. Ha valaki megsérül az autóban és orvost hívnál, akkor a piros gombot kell használnod, majd a kéket, amely segítségével beszélni tudsz a rendezõkkel, elmondhatod, hogy mi bajod. Ugyanez a metódus abban az esetben is, ha valaki más sérül meg. Akkor is a te Sentineledet kell használnod (lévén az övé talán nem mûködik), beszélni a rendezõkkel, és miután megérkeztek a mentõk, a zöld gombbal jelezni, hogy tovább indultál. Utóbb az elveszített idõt a táborban jóvá írják. Érdekesség még, hogy ha olyan nagy baleset történik, amelynek következtében a versenyzõk nem tudják használni a technikai eszközöket, három perc elteltével a Sentinel automatikusan jelez a szervezõknek.


Az ember nem szívesen beszél autóverseny esetében balesetekrõl, de jó tudni, hogy ha baj van, akkor ott a segítség.
A papírmunka után jöhetett a technikai ellenõrzés (már lámpafénynél, itteni idõ szerint úgy fél tízkor, magyar idõ szerint fél négykor gurult át a pódiumon a vadonatúj Opel Mokka, és nem sokkal utána az MAN versenykamion), amely során aprólékosan megvizsgálták a jármûveket.
Miután az utolsó matrica is a helyére került, a versenygépekkel beálltak a zárt parkolóba, ahonnan majd csak közvetlenül a rajt elõtt jönnek ki a jármûvek.
Akkor már élesben.
Apropó, esélyek. Amikor Étienne Lavigne-t, a Dakar versenyigazgatóját arról kérdeztük, vajon mit gondol a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs esélyeirõl, természetesen nem tippelt. De azt azért elmondta: az egyik legjobb magyar párosról van szó, s hogy reméli, az Opel-csapat sikere motiválja majd a többi magyart is, hogy elinduljon a világ leghosszabb terepversenyén.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13