Tét nélkül, de padlógázon. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs autóját sikerült rendbe hozni csütörtök este (a Selyemút-rali leghosszabb szakaszán tönkrement a gömbfej és kitört a jobb hátsó kerék), így az Opel-páros tetemes büntetéssel (132 óra, amibõl 123 a büntetés és 9 óra a szakasz maximum-ideje…), de rajthoz állt az orosz verseny utolsó elõtti, alighanem legnehezebb szakaszán. S ha már rajthoz állt, akkor nem vette félvállról a dolgot – a hetedik helyen teljesítette a távot.
Az már csak plusz adalék, hogy bár a „ha”-val kezdõdõ mondatoknak a sportban nincs értelmük: talán statisztikai szempontból érdekes, hogy a büntetés nélkül Szalayék most kilenc másodperc elõnnyel az abszolút harmadik helyen állnának.
„Semmit sem szoktam feladni, ma is odaálltam a rajthoz, holnap is oda fogok – mondta Szalay, aki tavaly másodikként végzett az orosz viadalon, így az idén is az esélyesek között tartották számon. – Nem bántam meg, hogy folytattam, mert jó kis tapasztalatot jelentett ez a szakasz: mindenféle szempontból a legnehezebb volt. Itt kellett átmenni a legtöbb dûnén, és ezek már tényleg dûnék voltak, nem csupán afféle dûnécskék, mint az elmúlt napokban. Meg kellett mászni õket.”
Meg is gyûlt vele a baja a mezõny egy részének, ez a szakasz is jól elhúzódott. Szalayéknak nem, de ettõl még nem voltak sokkal boldogabbak. A motivációjuk ugyanis csütörtökön a nullára csökkent.
„Rengeteg autót elõztünk, ami nem volt olyan nehéz, mint az elõzõ napokban, hiszen a homokon nem volt por. Ma is kaptunk egy defektet és a cél elõtt nem sokkal valami iszonyú szag jött az autó hátuljából, meg is fájdult tõle a fejem. Olyan volt, mintha valami égett volna, úgyhogy kétszer emiatt is megálltunk. Elõször Laci szállt, ki, de nem talált semmit, utána én, de én sem fejtettem meg a rejtélyt. A fiúk azt mondták, valószínûleg a kipufogó állt hozzá valamihez, de nem okozott nagyobb károkat. Összességében lendületes, élvezetes szakasz volt” – mondta az Opel Mokka pilótája, aki még hozzátette, azért sajnálja különösen a történteket, mert nem hajtotta szét az autót csütörtökön, az mégis tönkrement. Ugyanez viszont abból a szempontból jó, hogy legalább nincs miért emészteni magát. Hiszen õ és Bunkoczi megtettek minden tõlük telhetõt a sikerért.
Hogy nem jött össze?
Ez benne van az autósportban.
Szalay a csütörtöki napon nem csupán az abszolút negyedik helyet veszítette el, hanem egy fogadást is. Az idén is fogadott ugyanis a verseny egyik fõszervezõjével, Fréderic Lequiennel. Ha a dobogóra áll, akkor nyert volna egy hétvégét Párizsban (tavaly is ez volt a jutalma), ha másodikként végez, egy hétvégét Cannes-ban, s ha nyer, egy hetet Mauritiuson. Így viszont a francia fõszervezõ tölthet el egy hétvégét Budapesten, majd teheti próbára a sítudását Murauban.
SELYEMÚT-RALI
6. szakasz Asztrahán–Asztrahán (össztáv: 559.25, ebbõl szelektív szakasz: 412 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 5:44:22, 2. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 8:17 p h., 3. Lavieille, Polato (francia, Proto Dessoude) 18:16, …7. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 39:11 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Jean Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov 31:37:41, 2. Vasziljev, Jevtyekov 17:09 p h., 3. Firsov, Filatov (orosz, Nissan Pickup) 1:37:10 ó h., …Szalay, Bunkoczi 133:37:10 ó h.