LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay a dobogón!

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs egy helyet elõrelépett és a dobogó harmadik fokán fejezte be a tereprali országos bajnokság második, Kapuvár környéki futamát. Az Opel Dakar Team párosa  nem elégedetlen – egyrészt mert az összetett pontversenyben így is megtartotta második pozícióját (csak az élen változott a helyzet, Korda Erik vette át a vezetést), másrészt pedig a pilóta és a navigátor is úgy érezte, az adott helyzetben a legtöbbet hozták ki a lehetõségeikbõl.

„Zapletalt megbüntették, így a harmadik helyre léptünk elõre vasárnap reggel, s ezt a pozíciót sikerült is megtartani. Mindent megtettem, amit tudtam, de így is lassúbb voltam az éllovasoknál. Este megint felszökött a lázam, úgyhogy nem voltam erõm teljében, meg a fejem is nagyon fájt ébredés után, így  nem tudtam maximálisan koncentrálni. Kapuvár amúgy a kedvenc helyszíneim közé tartozik, de ez a hétvége nem alakult túl szerencsésen” – mondta Szalay, aki azt is elárulta, vasárnap ugyanazokon a pályákon száguldott a mezõny, mint szombaton, csak éppen az ellenkezõ irányban.
„Akadt egy-két túlcsúszásunk, de egyik sem volt vészes, csak néhány másodpercet vesztettünk miattuk. A körülményekhez képest nagyon jó ez a harmadik hely” – mondta a Dakart tizenegy alkalommal megjárt Opel Antara pilótája, akinek navigátora, Bunkoczi László még annyit tett hozzá: „Az utolsó szelektív szakasz már egészen autóversenyes volt, amúgy Balázs állapotához képest jól, biztonságosan hoztuk a versenyt, megtettük, amit ebben a helyzetben kellett, lehetett…”

Az Opel Dakar Team másik versenyben lévõ párosa (Rónai Péterék szombaton borulás, Apáthy Zoltánék pedig az egyik kerekük kitörése miatt búcsúztak), a Vörös Ferenc, Boros László páros a 21. pozícióban teljesítette a versenytávot.
„Sajnos már szombaton is kormánymû-gonddal küszködtünk, ami vasárnapra sem oldódott meg. Eltört a kormányszervó lapátja és a letört darab belekerült a rendszerbe. Így azután hiába cserélték ki a fiúk a hibás alkatrészt, vasárnap is megszorult a kormánymû. Mind a három szakaszt így teljesítettük, ami azt jelentette, hogy az autót nem lehetett irányítani, arra ment, amerre õ akart. Meg sem közelítettük tehát a saját tempónkat, de az vigasztal, hogy legalább célba értünk. Az már nem osztott, nem szorzott, hogy az utolsó szakaszon még kaptunk egy defektet: azt kicseréltük a pályán, aztán szépen mentünk tovább” – mondta Vörös Ferenc.

XLAVINA RÁBAKÖZ-KUPA, AZ OB 2. FUTAMA, KAPUVÁR
Abszolút végeredmény: 1. Korda Erik, Czeglédi Péter (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 3:55:06, 2. Porizek, Sykora (cseh, Hummer) 4 másodperc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 4:16 p h., …21. Vörös Ferenc, Boros László (Opel Dakar Team, Opel Antara) 2:20:31 ó h.
Az ob állása 2 futam után: 1. Korda Erik, Czeglédi Péter 46 pont, 2. Szalay, Bunkoczi 39, 3. Fazekas, Horn (4×4 Off Road Club, BMW X5) 32

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay: Jót tesz a terepralinak, hogy világbajnoki rangot kapott
A Motorsport Világtanács döntése értelmében világbajnoki státuszt kap az FIA tereprali sorozata, amelyet 2022-ben írnak ki először az A.S.O.-val karöltve – a francia cég az elkövetkező öt évben a sorozat exkluzív promótere lesz.  A döntés ennek a nagyon népszerű és látványos szakágnak a fejlődését szolgálja, főleg, hogy a Dakar Rally is bevonódik a sorozatba, hiszen […]
Olvasd tovább
2021-06-22
A sivatag visszavár! Itt a 2022-es Dakar útvonala!
Nem volt elég a homokból és a dűnékből? Nos, a szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar rali résztvevőinek ne lehessen ilyen panaszuk.
Olvasd tovább
2021-05-12
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12