LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay élvezte a száguldást

Szalay Balázs és Bunkoczi László elégedett volt a második, egyben utolsó európai szakasz után: ez már sokkal jobban sikerült számára, mint az elõzõ. Az új Opel Antarának is feküdt a ralis (szûk, csúszós, kanyargós) szakasz, csak a végén adódott apróbb probléma: két balos kanyarban is lefulladt a gép – Szalay azt mondta, valószínûleg nem volt már elég üzemanyag benne.

A páros már a pályán megelõzte öt-hat vetélytársát, a szakaszon a 43. helyen végzett, és az összetettben hat helyet elõrelépve már az ötvenedik. Mivel a következõ napi rajtsorrendet mindig az elõzõ napi eredmények határozzák meg a Dakaron, Szalay negyvenharmadikként vághat neki az elsõ afrikai szakasznak. Ez abból a szempontból kedvezõ, hogy így valószínûleg nem kell majd sok idõt eltöltenie mások porában.

A mezõny este kompra száll, hogy aztán néhány óra múltán Marokkóban folytatódhasson a száguldás.

„Jó érzés volt, hogy ennyi nézõ elõtt autózhattunk, a pálya szélén végig mindenhol emberek álltak – mondta Szalay. – Túl vagyunk az európai szakaszokon, kezdõdhet az igazi verseny!”

A csapat motorosai közül ezúttal is Jaroslav Katrinak volt a leggyorsabb, a szlovák motoros a nagyon elõkelõ 21. helyen végzett.
Kátai Péter szokásától eltérõen nagyon óvatos volt, méghozzá azért, mert az út annyira csúszott, hogy bármelyik pillanatban egy szakadék alján találhatta magát az ember. A magyar pilóta emiatt nem gyorsított, amikor ketten megelõzték, és utóbb kiderült, neki volt igaza, mert néhány kilométerrel késõbb a másik két pilóta egymást húzkodta ki az árokból. Kátai dolgát nehezítette, hogy nem volt hátsó féke (túlmelegedett a fékolaj), azt mondja, talán emiatt tudott olyan jól menni.
Dési Jánosnak sokkal jobban feküdt a mostani pálya, mint az egy nappal korábbi, hiszen ez jobban hasonlított a magyar endurópályákra, amiken õ edzõdött. A csapat romániai motorosa, Emanuel Gyenes csak egyszer ijedt meg, amikor majdnem leesett egy szakadékba, attól kezdve azonban visszavett a tempóból (no nem nagyon, éppen csak egy keveset), hiszen újoncként neki sem lehet más célja, mint a lehetõ legtovább jutni, a lehetõ legtöbb tapasztalatot szerezni. Dési egyébként a 89., míg Gyenes a 48. helyen végzett.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06