Vérbeli, kõkemény terepralis pályák voltak. Hepehupásak, technikásak, és helyenként egy-egy vizesárok gondoskodott arról, hogy a versenyzõknek még feljebb szökjön az adrenalin-szintjük az országos bajnokság gyulai futamán.
Az élen ráadásul rendkívül kiélezett küzdelem zajlott: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs végig a dobogós helyezésekért küzdött, s öt szakasz után a harmadik helyrõl várja a verseny zárónapját.
Betudhatóan többek között a pilóta péntek esti választásának.
„Idén elõször választhat rajtpozíciót a szuperspeciális után a legjobb öt pilóta, s nekem nem volt tapasztalatom ezzel kapcsolatban, nem láttam át a módszert. Most már tudom, ha a második helyet választom, talán másként alakul az egész verseny, de erre mondják, hogy késõ bánat. Történt ugyanis, hogy az elsõ és a második szakaszon is utolértük Fazekas Karcsit, és mivel nem mûködött a sentinelje, szerintem nem is tudta, hogy ott jövünk mögötte, úgyhogy feltartott minket. Ezzel azért egy-két percet biztosan veszítettünk.”
Az elsõ kör után Szalay azt mondta, a pályának szinte minden részén lehet még gyorsulni, és meg is fogja próbálni. Nos, sikerült. Még úgy is, hogy az utolsó szakasz felénél tönkrement az átbeszélõ a pilóta és a navigátor között.
„Kiestem a ritmusból, amikor elment a hangosítás, fogalmam sem volt, mi következik, csak egyik kanyarból estünk be a másikba” – mondta Szalay.
„Üvöltöttem és mutogattam, de nem tudtam, Balázs mit kódol ebbõl – tette hozzá Bunkoczi. – Nehezítõ körülmény ilyenkor, hogy csak az egyik kezét tudja használni az ember, hiszen a másikban ott az itiner, közben pedig még számolnia is kell. A gödörnek és az ároknak is megvan a kódjele, úgyhogy ezzel nem volt gond, de azért így is eléggé kalandos volt.”
Az Opel Dakar Team párosa tehát a harmadik helyrõl várja a folytatást, de aki ismeri Szalay Balázst, az tudja, õ nem elégszik meg ennyivel.
„Minden versenyen úgy állunk rajthoz, hogy nyerni szeretnénk, s ezen nem változtat a jelenlegi helyezésünk sem. A meccs még nincs lefutva, vasárnap támadunk” – mondta Szalay, s ezt veheti bárki ígéretnek is.
A csapat másik versenyzõje, Apáthy Zoltán egy év kihagyás után ült újra versenyautóban, úgyhogy folyamatosan gyorsult.
„Nagyon meleg volt, nagyon elfáradtam – mondta Apáthy. – Hosszú volt a táv, nagyon kellett koncentrálni, de összességében jól sikerült a napunk, érzésre folyamatosan javultunk. Voltak túlcsúszásaink, akadtak kisebb hibáink, de összességében jól éreztük magunkat.”
A verseny vasárnap 3 szelektív szakasszal ér véget.
GYULAI VÁRFÜRDÕ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 5 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, Hummer H3) 1:57:24, 2. Fekete, Tóth Gy. (Cargo Racing, Toyota Hilux) 2:56 perc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 4:09 p h., …14. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 26:45 p h.
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait. Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]