LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay javítani szeretne

Törökországban tartják a tereprali legrangosabb sorozata, a Világkupa soron következõ viadalát, amelyen a magyar színeket a Szalay Balázs, Tagai Róbert, Opel Frontera trió képviseli.
A verseny most vasárnap kezdõdik és hét napig tart, a versenyzõk összesen 3600 kilométert tesznek meg, amibõl 2000 kilométer a szelektív szakaszok hossza. (Átlagosan négy olyan nap lesz, amelyen 450 kilométer, és három olyan, amelyen 250 kilométer a napi penzum.)
A magyar pilóta tavalyelõtt már indult ezen a Vk-futamon, de akkor teljesen más jellegû volt a verseny: Urgüp volt a központ és akörül virág alakban tettek meg hurokszakaszokat a versenyzõk. Most Ankarából Erzurumba tart a mezõny és onnan vissza. Szalayt azonban cseppet sem zavarja az ismeretlen terep, hozzászokott már az effélékhez, igaz, a sivatagi szakaszok ezúttal hiányoznak majd a programból.
„Mindenképpen javítani szeretnénk tavalyelõtthöz képest, amikor tizedikek voltunk – fogalmazta meg a terveit a Dakar-ralit eddig háromszor teljesítõ Opel-pilóta. – A hírek szerint a murvás utaktól kezdve a kövesen át a homokosig minden lesz a programban, csak a nagy sivatagi szakaszok maradnak ki. Az Opelen jó néhány változtatást hajtottunk végre a megméretés elõtt: a legfontosabb, hogy beletettük a tartalék motorunkat, mivel a másik tönkrement a másfél héttel ezelõtti magyar versenyen. Közben megkaptuk a Dakarra a vadonatúj váltókat, amelyek fejlesztett változatok, úgyhogy némi változtatást igényeltek az autóban, de ezzel is elkészültek a fiúk. Optimistán várjuk a versenyt, bízom benne, hogy esélyünk lesz a pontszerzésre.”
Az eredeti tervek szerint Iránban ért volna véget a viadal, ám az útvonaltervet néhány héttel ezelõtt biztonsági okokból megváltoztatták, és adtak még egy évet az iráni szervezõknek a felkészülésre, úgyhogy a rajt és a cél is Ankara. A mezõnyben egyébként az autósoknál és a motorosoknál egyaránt találunk gyári versenyzõket. Az autósoknál természetesen indul a Világkupa-pontversenyben vezetõ Bruno Saby, a Volkswagen-istálló másik autóját pedig az újonnan igazolt fiatal Giniel de Villiers vezeti (új hír egyébként, hogy a következõ Dakartól kezdve a csapat tagja lesz a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz is, aki tavaly vonult vissza a ralivilágbajnoki szerepléstõl). Ott lesz még a rajtnál az autóépítõ fenomén Jean-Louis Schlesser, aki eddig kétszer nyerte meg a Dakart, és a félgyári Nissan Dessaude-csapat pilótái. A motorosok mezõnyében a két legrangosabb név a Dakar-címvédõ Cyril Despres és a szintén gyári KTM-színekben versenyzõ Carlo de Gavardo.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06