LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay jól hajrázott

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a nyolcadik helyen ért célba a tereprali világkupa idénynyitó, katari viadalán, amiért négy világkupa-pont járt. A T1-es kategóriában az Opel Dakar Team párosa negyedikként végzett.

 

Az utolsó napra is maradt bőven esemény Katarban: a szervezők egy 254 kilométeres, trükkös, kanyargós, sziklás szakaszt jelöltek ki a mezőny számára. Meg is lett az eredménye, az élmezőnyből senki sem úszta meg defekt nélkül a napot, volt, aki két-három tönkrement gumit hozott vissza a táborba.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős „csak” egy defektet kapott, tizedik helyen ért célba a szakaszon, az összetettben pedig a nyolcadikként végzett. Vagyis egy helyet előrelépett, miután az orosz Fjodr Vorobjev az utolsó kilométereken kiszakította az autója alól a hátsó futóművet.

„Élvezetes, technikás pálya volt, rengeteg kanyarral és még több kővel, úgyhogy nagyon kellett figyelni, de még így is kaptunk egy defektet – mondta az Opel Grandland X pilótája, Szalay. – A kerékcserével szerencsére nem ment el sok idő, de megint gondunk támadt a navigációval, sokszor kellett keresni az utakat. Nem hibáztatom Lacit, mert navigációs szempontból ez volt talán életünk legnehezebb versenye: nem az itiner volt rossz, hanem egyszerűen túl sok volt a nyom, még a gyári menők is megszenvedtek vele. A pontoknak örülök, a nyolcadik helyezéssel azonban nem vagyok elégedett, végezhettünk volna ennél előrébb is.”

Szalay azt is elárulta, a verseny előtt sokkal több homokra számított, ehhez képest dűnék alig voltak az útvonalban, rengeteg volt viszont a kő… Ez is nehézséget jelentett.

„Nem jártunk még itt, ráadásul minden nap csak tizenöt perccel a rajt előtt kaptuk meg az itinert, de a végére így is sikerült ráéreznem, hogy miként írják fel itt a pályákat – mondta Bunkoczi. – Sokat tanultunk, de sokszor fordult elő, hogy leestünk a nyomról, és vissza kellett menni, megkeresni, ami nem fér bele, ha jobb eredményt akarunk elérni. Ez a tudás, ez a felkészültség most erre volt elég, de folyamatosan fejlődtünk az elmúlt öt nap során: az igazán nagy különbségek az első három napon alakultak ki. Tanultunk belőle, ha jövőre jövünk, sok mindent másképp csinálunk majd.”

A T1-es kategória értékelésében az Opel Dakar Team párosa a negyedik helyet szerezte meg.

 

KATAR RALI, A TEREPRALI VK, 1. FUTAMA, DOHA

Ötödik szakasz, Zekret (össztáv: 376.18 km, ebből a szelektív szakasz hossza: 254.58 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 2:12:50, 2. Przygonski, Gottschalk (lengyel, német, Toyota Hilux) 24 másodperc hátrány., 3. Al-Radzsi, Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 5:34 perc h., …10. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 50:42 p h.

A végeredmény. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel 11:48:56, 2. Al-Radzsi, Orr 1:31:40 ó h., 3. Przygonski, Gottschalk 2:01:23 ó h., …8. Szalay Balázs, Bunkoczi László 4:41:37 ó h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Andalúz verseny a marokkói helyett
A világjárvány továbbra is terjed Marokkóban, így a királyság területén nagyon nehéz bármilyen eseményt is szervezni, ami nehéz helyzetbe hozta a marokkói tereprali világkupa-futam szervezőit is. Mivel számukra is az egészség megőrzése a legfontosabb, a marokkói helyzetet értékelve – és elsősorban a helyi lakosság érdekeit szem előtt tartva – úgy döntöttek, hogy a 2020-as versenyt […]
Olvasd tovább
2020-08-12
Dakar Classic: Régi autók, új inspiráció
A 2021-es Dakar sok szempontból különleges lesz, az egyik azonban mindenképpen az, hogy bemutatkozik a Dakar Classic. A főversennyel párhuzamosan zajlik majd tesztjelleggel ez a verseny, amelyen a 2000-es évek előtt gyártott, versenyautók és kamionok vehetnek részt.
Olvasd tovább
2020-08-05
A versenyzők döntöttek: elhalasztják a marokkói versenyt
A Marokkó Desert Challenge szervezői bejelentették, hogy az indulóik 97 százalékának kérésére a szeptemberi versenyüket 2021 áprilisára halasztották el. Az ok a világjárvány, amely Európát ugyanúgy érinti, mint Afrikát – nem beszélve a határok lezárásáról. „Ezekben az időkben minden terepraliverseny megrendezése rizikós, főleg, ha azokat Afrikában tartanák meg – nyilatkozta Szalay Balázs, az Opel Dakar […]
Olvasd tovább
2020-07-24