Szalay Balázs a tanár, a Tankcsapda tagjai pedig a diákok. S ez az a kivételes alkalom, amikor a „mester” és a „tanítványok” is élvezik a leckét.
A helyszín a Hungaroring vezetéstechnikai pályája, amelyen a sivatagi terephez szokott pilóta és navigátora, Bunkoczi László mutat egy-két trükköt a zenekar tagjainak, Lukács Lászlónak, Fejes Tamásnak és Sidlovics Gábornak.
„Az utóbbi idõben nagyon összebarátkoztunk, ezért is fontos számomra, hogy biztonságban tudjam a fiúkat az utakon – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – A saját bõrömön is tapasztaltam, milyen sokat ér a gyakorlás a hungaroringi tanpályán, remélem, a tankcsapdás fiúk is hasznát veszik majd.”
A vezetéstechnikai centrumban minden profin, óramû pontossággal zajlik, elõször elméleti oktatásban részesülnek a zenekar tagjai, majd ki-ki beül a saját autója volánja mögé (nehezítõ körülményként Bunkoczi bevállalja a kisbuszt), s kezdik feszegetni a saját határaikat.
Elsõre meglepõdnek, amikor a rántó pad megdobja az autó hátulját, és az orruk elõtt égbe szökkenõ vízfüggönyt sem sikerül mindenkinek elsõre kikerülni, de azért vannak itt, hogy tanuljanak, hogy megérezzék a saját autójuk „képességeit”. Röpülnek az órák, s a végén a fiúk fülig érõ szájjal szállnak ki az autókból.
„Egy ilyen tréningnek az a lényege, hogy a sofõr tudja, hogyan reagál az autója bizonyos helyzetekben, s hogy megérezze, nincs idõ, pillanatok alatt kell cselekedni, ha meg akarjuk elõzni a bajt” – teszi hozzá Szalay, aki jó néhány hasznos tanáccsal is szolgál a fiúknak.
Általános a jókedv.
„A legfontosabb, amit ma megtapasztaltam, hogy a bandából én vagyok a leggyengébb – legalábbis autóvezetésben – mosolyog Lukács László. – Sokat hallottam már a vezetéstechnikai pályáról, s a mai nap után úgy gondolom, mielõtt valaki megkapja a jogosítványát, mindenképp részt kellene vennie itt egy tréningen. Az biztos: nem utoljára voltam itt, mert rájöttem, sokat fejlõdhetek még a vezetés terén.”
„A zenekar tagjai közül talán nekem van a legnagyobb rutinom a vezetés terén, de tanulni mindig érdemes, ezért is örültem, hogy Szalay Balázs mutatott néhány praktikát – tette hozzá Fejes Tamás, aki a zenekar többi tagjához hasonlóan nagy rajongója a Opel Dakar Teamnek, s mindig követi a sivatagi versenyek történéseit. – Itt megtanultuk, hogyan reagáljunk váratlan helyzetekben, elmondták, mire készüljünk, mi fog történni. A közúton nem segít senki, ezért kell itt megtapasztalni ezeket az élményeket…”
Az autóvezetés terén a gitáros Sidlovics Gábor a csapat „zöldfülûje”: neki még csak négy éve van jogosítványa, úgyhogy õ a saját autójáról is szerzett érdekes tapasztalatokat.
„Megtudtam például, hogy az autóm gyorsan reagál a váratlan helyzetekben, s ide kellett jönnöm, hogy ezt elmondhassam. Szerencsére eddig nem volt rá precedens, hogy extrém helyzetben kellett volna használnom, de ez a mostani lecke arra volt jó, hogy ha adódik valami feladat, meg tudjam oldani. Egyébként is vallom: tanulni, tanulni, tanulni” – mosolygott Sidlovics Gábor.