Még hogy senki sem léphet kétszer ugyanabba a folyóba! Hát Szalay Balázs és Bunkoczi László hétfõn megtette – igaz, szívesen elkerülték volna mindketten. Az Opel Dakar Team kettõse ugyanis a Tucumán–Córdoba szakaszon hasonló problémával szembesült, mint néhány nappal ezelõtt – igaz, most más volt a gond elõidézõje, de a végeredmény ugyanaz: nem mûködött a kormányszervó körülbelül 260 kilométeren keresztül. Így azután Szalay a célban megint alig tudta felemelni a kezét, s ez most egy kicsit még rosszabb is volt, mint legutóbb, hiszen az akkori fájdalom sem múlt el teljesen.
A magyar páros az 52. helyen ért célba a viadal leghosszabb szakaszán, de mivel ezúttal is sok volt a kiesõ, az a furcsa helyzet állt elõ, hogy még így is elõrébb lépett az összetettben, s jelenleg a 26. helyen áll.
„Már reggel láttuk, hogy volt egy kis olajfolt az autó alatt, de akkor még azt hittük, hogy csak túltöltötték a fiúk. A szakasz elején négy vetélytársunkat megelõztük, de õk mind visszaelõztek, amikor félreálltunk a kormányszervó hibája miatt. Elfolyt az olaj, úgyhogy idõrõl idõre kénytelenek voltunk megállni és utántölteni” – mondta Szalay.
Bunkoczi azt is elárulta, honnan volt utánpótlás: „A két szakasz között megálltunk egy lerakatnál és vettünk vagy tizenkét liter szervóolajat különbözõ kólás flakonokba, hogy tudjunk utántölteni. A második szakasz felétõl már húsz kilométerenként megálltunk, de a végén már nem volt értelme, mert ahogy öntöttük az olajat felül, úgy folyt ki alul. Attól kezdve a szakasz maga volt a pokol…”
No persze! Hiszen ezen a napon szerpentineken zajlott a küzdelem, szinte alig volt a pályában egyenes szakasz. Olykor emberfeletti erõt követelt, hogy a tizenkettedik Dakarján száguldó magyar pilóta úton tartsa az Opel Mokkát. De a páros teljesítette a szakaszt, s végül, ha helyi idõ szerint késõ este is, de beért a célba.
„Nagyon nehéz volt – törölte le az izzadtságot a homlokáról Szalay. – A tízezer kanyar pályája volt ez, ami szervó nélkül egyáltaltalán nem volt könnyû, olykor már a türelmem határán jártam, pedig ez rám egyáltalán nem jellemzõ…”
A verseny kedden a mostanihoz hasonló gyors pályával folytatódik, aztán a mezõny újra átkel az Andokon, és visszatér a sivatagba.
9. szakasz, Tucumán–Córdoba (össztáv: 852 km, ebbõl szelektív szakasz: 593 km). Autósok: 1. „Nani” Roma, Michel Périn (spanyol, francia Mini All4) 5:36:28, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mini All4) 4:11 p h., 3. Terranova, Fiuza (argentin, BMW X5) 6:54 p h., …52. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:40:56 ó h.
Motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 5:41:36, 2. Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 4:03 p h., 3. Botturi (olasz, Husqvarna) 5:14 p h.
Kamionosok (össztáv: 852 km, ebbõl szelektív szakasz: 293 km): 1. Ales Loprais, Serge Bruynkens, Radim Pustejovsky (cseh, Tatra) 3:18:32, 2. Versluis, Schuurmans, Damen (holland, MAN) 7 másodperc hátrány, 3. Karginov, Devjatkin, Mokejev (orosz, Kamaz) 1:36 p h., …21. Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert (magyar, MAN) 32:11 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret 22:11:43, 2. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 49:31 p h., 3. Novickij, Zsilcov (orosz, Mini All4) 56:03 p h., …26. Szalay, Bunkoczi 8:58:42 ó h.
Motorosok: 1. Ruben Faria (portugál, KTM) 25:57:12, 2. Despres 5:23 p h., 3. López Contardo (chilei, KTM) 9:03 p h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Szergej Szavosztyin, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 23:10:20, 2. Kolomy, R. Kilián, D. Kilián (cseh, Tatra) 17:56 p h., 3. Margyejev, Beljajev, Mirnij (orosz, Kamaz) 33:32 p h., …32. Darázsi, Vörös, Szalai 14:16:03 ó h.