Úton voltak. Még nem versenyben, de már hasonló megpróbáltatások közepette, hiszen hétfõre több, mint 1000 kilométer volt a napi penzum.
Az Africa Race mezõnye az esti, Saint Cyprien-i rajt után elindult – az indulók közül a legtöbben (köztük volt az Opel Dakar Team is) úgy döntöttek, jobb túl lenni éjszaka a táv minimum felén, hogy aztán ne hulla fáradtan érkezzenek meg a kompra, hiszen a behajózás során kiszámíthatatlan az alvásidõ, s nem akartak fáradtan megérkezni az elsõ szakasz rajtjához.
Elõzõ este a Dakar-gyõztes René Metge (aki az Africa Race útvonalát kijelöli) fejtágítót tartott a versenyzõknek, röviden összefoglalta, mi vár rájuk az elkövetkezõ napokban. Ha számokban akarjuk kifejezni: 6837 kilométer Marokkón, Mauritánián és Szenegálon át, amelybõl 3430 km a szelektív szakaszok hossza.
A sivatagi versenyzésben minimálisan is jártasak tudják, az elkövetkezendõ majd két hétben nem csupán a gyorsaság lesz mérvadó, sokkal inkább a taktika. Hiszen gyakrabban nyert versenyt a Szaharában az, aki okosan beosztotta a saját és a jármûve erejét, mint az, aki ész nélkül nyomta a gázt.
Tizenkét Dakar-ralival a háta mögött tudja ezt a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs is, amely két hónapja éppen Marokkóban tesztelte a Mokkát, vagyis pontosan tudja, mi vár rá az elkövetkezõ napokban.
„Minden nap új nap, vagyis új verseny a sivatagban. Ehhez tartjuk magunkat” – szögezte le az örök igazságot Szalay, mielõtt a Mokkát és a Vörös Ferenc vezette MAN-versenykamiont, valamint a Darázsi Zsolt irányította szervizkamiont elnyelte a hatalmas komp gyomra.
A mezõny hétfõ éjszaka áthajózik Nadorba, ahol kora reggel elrajtol a 2015-ös Africa Race.