LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Vérbeli versenynap
Nehéz napja volt kedden az Africa Race mezõnyének, ki ezért, ki azért szenvedett meg vele. Homokos és sziklás rész, gyors, és technikás szakasz is szerepelt az útvonalban, és az itiner is megnehezítette a navigátorok dolgát – megtörtént, hogy a szélrózsa minden irányából érkeztek a jármûvek. Ez pedig azért nem teljesen szokványos még egy maratoni terepraliversenyen sem. 




Az Opel Dakar Team kettõse, Szalay Balázs és Bunkoczi László az autós mezõnyben a 12. helyen végzett, s innen várja az összetettben is a folytatást, amelybõl még van bõven, hiszen a 6500 kilométeres össztávból még alig fogyott el valamicske. Így azután van még idõ arra, hogy felzárkózzanak. 
A kategóriában egyébként egyáltalán nem meglepõ módon Vlagyimir Vasziljev volt a leggyorsabb – a gyári Minivel – arra azonban már jó néhányan felkapták a fejüket, hogy az orosz csak úgy tudta legyõzni honfitársát, a kamionos Andrej Karginovot, hogy a Kamaz-pilóta defektet kapott, s emiatt idõt veszített. Õrület, hogy egy ekkora monstrummal micsoda tempóra képes a korábbi Dakar-gyõztes, aki szerdán már az autós élmezõnyben rajtol. 
De térjünk vissza Szalayékhoz, akik jó néhány kalandot átéltek a keddi szakaszon, amely jóformán tábortól táborig tartott, vagyis alig kellett összekötõ szakaszt teljesíteniük a versenyzõknek. Ami persze nagyon tetszett nekik. 



„Ez már igazi versenynap volt, amelyet jól kezdtünk, a dûnéknél annak rendje és módja szerint csökkentettük a guminyomást, és jól tettük, mert az elõttünk indulók közül ketten is elakadtak, és úgy ástak, mintha Merzuga kincseit remélnék megtalálni a homokdûnék alatt. Aztán sziklákra értünk, amelyeken annyira próbáltam óvni a kocsit – valami furcsa, kissé ijesztõ, csattogó hang jött a hátuljából –, hogy kicsit talán el is kényelmesedtem, mert két Buggy megelõzött. Ettõl persze azonnal magamhoz tértem, úgyhogy nagy csatában visszaelõztem õket” –  mondta Szalay, aki egyszer el is tévedt. Nem õ volt az egyetlen amúgy, a fél mezõny veszített idõt eltévedés miatt. 



„Ha azt mondtam, hogy hétfõn pontos itinert kaptunk, akkor erre a szakaszra ez nem volt elmondható, olyan érzésem támadt, mintha az, aki felírta a pályát, elfáradt volna a végére. Két kilométert tévedtünk ezen a napon, s onnan jöttünk rá, hogy rossz irányba megyünk, hogy többen is jöttek szembe. Ugyanott tévesztettek ahol mi, csak õk elõttünk voltak, így õk több idõt buktak” – mondta Bunkoczi. 



A kamionosok mezõnye egyre fogy: ezen a napon az egyetlen hölgy, Elisabete Jacinto búcsúzott, akinek a vadonatúj motorja mondta fel a szolgálatot. Legalábbis az elsõ hírek szerint. És ezen a viadalon a motor az egyetlen alkatrész, amit nem lehet cserélni. A két magyar egység sikerrel vette az akadályt: a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió az ötödik, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettõs a hatodik helyen. 
„Siralmas volt – foglalta össze röviden, de velõsen a napot Darázsi Zsolt. – Ez a szakasz nemcsak a versenyzõket, a technikát sem kímélte. A mi MAN-ünk pedig nem mai darab, ha jobban ütöttem volna, most lógna keze-lába, de még a bele is. És mivel ez csak a második nap, vigyáztam rá.”
S hogy mit tett ehhez hozzá a navigációt még tanulgató Szalai Norbert? „A szakasz elején elromlott a méterszámlálónk, úgyhogy attól kezdve csak az érzékeimre, meg az elõttünk lévõ nyomokra hagyatkozhattam, és mivel nincs rutinom, ez nem volt könnyû. Amikor megláttam, hogy nem megy a méterszámláló, arra gondoltam, ennél már csak az lehetne rosszabb, ha a táborban hagytam volna az itinert” – próbálta megfogni a humorosabb oldaláról a dolgot Szalai. 



Kovács Miklós sem volt felhõtlenül boldog, õ is kegyetlenül elfáradt a kemény pályán. 
„Nagyon nehéz szakasz volt – ütött vágott a kamion. Persze, ehhez az is hozzájárult, hogy az elõzõ nap elgörbült alkatrész cseréjekor ki kellett venni a kormány lengéscsillapítóját, így az össze-vissza verte a kezemet. Volt gond az itinerrel is, pedig Czeglédi Péter nagyon rutinos navigátor, de még így is eltévedtünk egyszer” – mondta Kovács Miklós. 


AFRICA RACE 2017
2. szakasz, D. Mulaj–Tagunit (össztáv: 393.10 km, ebbõl szelektív szakasz: 369.94 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin, Zsilcov (orosz, Mini) 3:48:25, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 20:49 perc hátrány, 3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 23:32 p h., …12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:01:19 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:08:30, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 19:39 p h., 3. Waltr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 21:37 p h., …5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 1:04:03 ó h., …6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 3:11:46 ó h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 4:42:56, 2. Sella Gev (izraeli, KTM) 1:35 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 28:10 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev 4:48:34, 2. Magnaldi, Borsotto (francia, Ford Buggy) 25:25 p h., 3. Gomez 26:13, …12. Szalay 1:10:04 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 5:14:47, 2. Valtr 24:29 p h., 3. Kuprijanov 35:29 p h., …5. Kovács Miklós 1:13:12 ó h., …6. Darázsi 3:38:13. Motorosok: 1. Paolo Ceci 5:57:12, 2. Sella 1:19 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 46:36 p h. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar_desert
Dakar: újítások pro és kontra
Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.   Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, […]
Olvasd tovább
2019-06-14
Szalay Balázs - Nagy futam
Szalay: Nagy futam, nagy élmény!
Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő […]
Olvasd tovább
2019-05-01
Szalay Balázs átadta a kormányt
A mi kis falunk Gyurijának Dakar-kalandja
Szalay Balázs nem túl gyakran adja ki a kezéből a volánt – még az utcán sem, nemhogy a versenypályán, most azonban kivételt tett. A mi kis falunk című sorozat susogós tréningruhát viselő futballtrénere, Gyuri – vagyis Lengyel Tamás – kedvéért.   Miután az RTL Klub elképesztően népszerű sorozatának múlt szombati epizódjában Gyuri épp a Dakart […]
Olvasd tovább
2019-04-27